Site icon MOTOton.pl

Alfa Romeo Stelvio

Stelvio

Alfa Romeo przedstawia pierwszego SUV-a będącego wyrazem emocji czerpanych z jazdy, maksymalnych osiągów i sportowego stylu. Nowy model zawiera w sobie autentycznego „ducha” Alfy Romeo, który po raz pierwszy w ponad 100-letniej historii marki, pojawia się w samochodzie typu Sport Utility Vehicle-SUV. Model nazywa się Alfa Romeo Stelvio i ma za cel zmienić reguły gry w segmencie  średnich SUV-ów klasy premium.

Dzisiaj marka Alfa Romeo chce zaskoczyć publiczność trzema nowymi wersjami  – Stelvio, Stelvio Super i Stelvio Business – czekającymi na entuzjastyczne powitanie ze strony licznych pasjonatów marki, którzy zdecydowali już o sukcesie ekskluzywnej „First Edition”, której premiera w regionie EMEA odbyła się kilka tygodni temu oraz wersji Quadrifoglio zaprezentowanej, przedpremierowo, podczas ubiegłorocznego Salonu Samochodowego w Los Angeles.

 Niezwykła dynamika jazdy.

Już sama nazwa modelu gwarantuje porywającą jazdę i jednocześnie zapewnia maksymalny poziom komfortu i wszechstronnosci, typowe dla tej kategorii. W istocie, Stelvio to najwyższa górska przejezdna przełęcz we Włoszech, a krajowa droga o tej samej nazwie, która przez nią przechodzi, wije się na odcinku prawie 20 km i liczy ponad 75 ostrych zakrętów, stając się synonimem podróży i wolności. Aby przejechać nią w jak najlepszy sposób i w pełni cieszyć się wyjątkowymi i niepowtarzalnymi doznaniami, warto zasiąść za kierownicą jedynego samochodu, będącego w stanie zaoferować niezrównane połączenie przyjemności czerpanej z jazdy, włoskiego stylu i wszechstronności: Alfy Romeo Stelvio.

Zgodnie z tradycją Alfy Romeo, nowy SUV wyróżnia się doskonałą dynamiką jazdy, jak przystało na prawdziwy sportowy samochód, dzięki optymalnemu rozkładowi mas na obie osie, najbardziej bezpośredniemu układowi kierowniczemu i wyrafinowanemu układowi zawieszenia z ekskluzywną technologią AlfaLinkTM. Ponadto, Alfa Romeo Stelvio łączy w sobie niezwykłe osiągi silnika oraz szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, z którego wykonano wał napędowy oraz aluminium, z którego wykonano silniki, zawieszenie, pokrywę silnika, zderzaki, drzwi i bagażnik. Ponadto, w celu lepszej przyczepności bez żadnych kompromisów, SUV Stelvio oferuje integralny napęd Alfa Romeo Q4 (na cztery koła), a dodatkowo, na zamówienie, może być wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy. Samochód wyróżnia się nie tylko rewelacyjnymi osiągami i zachowaniem na drodze, lecz także dużą przestrzenią do dyspozycji pasażerów, dzięki czemu każda podróż jest wygodna i przyjemna.

 

Sportowy design w 100% Alfa Romeo.

Proporcje Stelvio są wyrazem kompaktowości, siły i dynamizmu, o czym świadczą wymiary: długość 468 cm, wysokość 167 cm i szerokość 216 cm. Nadwozie wyróżnia się przyciągającą wzrok linią i stanowi doskonałą równowagę między czerpaniem z dziedzictwa marki a mocą, szybkością i pięknem: to prawdziwa magiczna alchemia, która jest częścią ponad 100-letniej historii Alfy Romeo.  Aby uzyskać ją zarówno w przeszłości, jak i teraz, należy umiejętnie łączyć wyjątkowe cechy włoskiego designu: poczucie proporcji, prostotę i wyjątkową jakość wykończenia. Te elementy, leżące również u podstaw modelu Giulia, nowego wzorca marki Alfa Romeo i źródła przyszłych inspiracji, zostały na nowo opracowane i dostosowane do innego typu samochodu, jakim jest usportowiony samochód z napędem na 4 koła (Sport Utility Vehicle).

Piękno samochodu dodatkowo podkreśla kolorystyka; Klient ma do wyboru 13 kolorów nadwozia i 13 różnych wzorów obręczy kół, które uwypuklają krętość jej linii.

Ten sam charakter sportowej elegancji odnajdujemy we wewnętrzu, które zostało „odszyte”, jak najlepszej jakości garnitur z niesamowitą starannością i  użyciem wysokiej jakości materiałów: włókna węglowego, drewna i materii miłych dla oka i przyjemnych w dotyku, połączonych w taki sposób, by od razu poczuć, że zostały one wykonane ludzkimi rękami. Tutaj wszystko skoncentrowane jest wokół kierowcy, o czym świadczy ukośny tunel, delikatnie pofalowana deska rozdzielcza i kierownica, zaprojektowana tak, by mogła dopasować się do każdego stylu jazdy. Do dyspozycji kierowcy jest także kolorowy wyświetlacz w technologii  TFT (z ekranem o przekątnej 3,5” lub 7”) oferujący wszystkie najważniejsze informacje, natomiast interfejs człowiek/maszyna składa się z dwóch pokręteł, za pomocą których można prosto i łatwo ustawiać selektor Alfa DNA oraz system Alfa Connect. Ten ostatni, w zależności od poziomu wyposażenia, oferuje ekran o przekątnej  6,5” lub 8.8” w wysokiej rozdzielczości, również z wbudowaną funkcją 3D, która jest nowością w zakresie infotainment. Urządzenie zostało zaprojektowane we współpracy z Magneti Marelli.

Innowacyjna technologia zapewniająca maksymalne bezpieczeństwo.

Alfa Romeo Stelvio wyróżnia się licznymi zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa, oferowanymi w standardzie lub na zamówienie, w zależności pod poziomu wyposażenia.  Wśród nich na uwagę zasługuje innowacyjny system elektro-mechaniczny IBS, łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców, gwarantujący natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania. Wymienić należy także nowe systemy bezpieczeństwa czynnego, takie jak: system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd „Forward Collision Warning”, autonomiczny system awaryjnego hamowania (AEB) z czujnikiem ochrony pieszych, które ostrzegają kierowcę, za pomocą sygnałów dźwiękowych, w razie potencjalnego zderzenia czołowego i uruchamiają układ hamulcowy; „Lane Departure Warning, który ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu. Wyposażenie uzupełniają system Blind Spot Monitoring (BSM) z Rear Cross-Path Detection, które monitorują na bieżąco martwe punkty z obu stron pojazdu i ostrzegają kierowcę w przypadku potencjalnego zagrożenia. Niemniej ważny jest adaptacyjny tempomat, który dostosowuje prędkość pojazdu na podstawie sytuacji na drodze.

 Wyjątkowe osiągi.

Alfa Romeo Stelvio prezentuje cały swój charakter nie tylko poprzez wyjątkowy styl i doskonałą dynamikę jazdy, ale również poprzez dwa nowe silniki – 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 280 KM oraz 2.2 Diesel o mocy 210 KM – które dodatkowo podkreślają sportową „duszę” SUV-a, który zwłaszcza na trasie pozamiejskiej, dostarcza wyjątkowych przyjemności również doświadczonym kierowcom. Połączone z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem integralnym Q4, powyższe jednostki napędowe, należą do nowej generacji czterocylindrowych silników wykonanych w całości z aluminium i wyposażonych w wał napędowy z włókna węglowego.   Innowacyjne i niezawodne, silniki Stelvio są kwintesencją technologii motoryzacyjnej Grupy. Wszystkie silniki produkowane są we Włoszech, silniki benzynowe w zakładach Termoli (benzyna), a silniki wysokoprężne w Pratola Serra w wyszczególnionych strefach przeznaczonych tylko do produkcji silników Alfy Romeo, w oparciu o nowoczesne procesy i metodologie, które wynoszą je na szczyt kategorii pod względem osiągów i wydajności.

I jeszcze najważniejsza informacja: Stelvio 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 280 KM jest najlepszy w swojej klasie również, jeśli chodzi o przyspieszenie od 0 do 100 km/h, które osiąga w zaledwie 5,7 sekundy.

Gamę uzupełnią inne nowe silniki, m.in. 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 200 KM oraz 2.2 Diesel o mocy 180 KM, obydwa z automatyczną ośmiostopniową skrzynią biegów i napędem integralnym Q4. 2.2 Diesel o mocy 180 KM będzie dostępny także w wersji z napędem tylnym.

Wyjątkowy komfort podróżowania.

Alfa Romeo Stelvio wprowadza do świata SUV klasy premium sekrety włoskiej gościnności: w istocie, jego wnętrze wyróżniają ekskluzywność, dobry smak i elegancja. Dodatkowo, we wnętrzu kabiny jest dużo miejsca dla osób podróżujących, którzy mogą podróżować wygodnie.  I nie tylko. Model daje wrażenie pełnej kontroli i panowania nad drogą, dzięki selektorowi Alfa DNA, ale przede wszystkim dzięki podwyższonej pozycji kierowcy, która bez uszczerbku dla przyjemności jazdy oferowanej przez sportowy samochód z logo Alfy Romeo, zapewnia też lepszą widoczność.  Komfort podróży zapewniają także dwustrefowa klimatyzacja, technologicznie zaawansowany system infotainment Alfa Connect i system audio, który, w zależności od poziomu wyposażenia, może być wyposażony w 8, 10 lub 14 głośników (marki Harman Kardon). Równie istotny jest fakt, że Stelvio ma pojemny bagażnik o pojemności 525 litrów, elektrycznie otwierany i zamykany za pomocą pilota. Nowy SUV Stelvio jest przeznaczony zatem dla Klientów, którzy uwielbiają biesiadować z przyjaciółmi oraz kochają komfort i włoski smak.

 Kompletna gama spełniająca wymagania zarówno Klientów prywatnych, jak i flot.

W zależności od rynku, gama oferuje trzy poziomy wyposażenia (Stelvio, Super First Edition). W chwili premiery, Klient może wybierać spośród 13 kolorów nadwozia i 13 wzorów aluminiowych obręczy kół (od rozmiaru 17” do 20”). Bogate wyposażenie w standardzie oferuje m.in. 17’’ obręcze kół ze stopów lekkich, system Alfa Connect 6,5″, selektor Alfa Rotary, system audio z 8 głośnikami, fotele pokryte czarną tapicerką (przednie z 6-stopniową regulacją), system Integrated Brake System (IBS), system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd „Forward Collision Warning (FCW) z autonomicznym system awaryjnego hamowania (AEB) z czujnikiem ochrony pieszych. Wyposażenie wersji Stelvio uzupełniają tylne czujniki parkowania, tempomat, bagażnik z elektrycznym systemem otwierania, czujnik zmierzchu i czujnik deszczu.

Jeszcze bogatsza jest wersja Super, która dokłada ekskluzywne elementy wystroju wnętrza i nadwozia:  17” obręcze kół ze stopów lekkich, fotele pokryte materiałową tapicerką i technoskórą w trzech wersjach kolorystycznych (dostępna do wyboru w kolorze czarnym, czarno-brązowym i czarno-czerwonym), deska rozdzielcza i panele drzwi w trzech tonacjach (dostępne do wyboru w kolorze czarnym, czarno-brązowym i czarno-czerwonym) oraz aluminiowe listwy progowe. Dla Stelvio Super dostępne są pakiet Lux– obejmujący elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele z ekskluzywnej skóry „Pieno Fiore” (w kolorach czarnym, brązowym, czerwonym lub beżowym) oraz elementy wykończeniowe z prawdziwego drewna oraz pakiet Sport zawierający: podgrzewaną sportową kierownicę, skórzane sportowe fotele, elektrycznie regulowane i podgrzewane, elementy wykończeniowe z aluminium oraz aluminiowe nakładki na pedały i podnóżek kierowcy.

Nowoczesna, zmodernizowana fabryka w Cassino dedykowana nowej generacji modeli Alfa Romeo.

SUV Stelvio jest produkowany w odnowionej fabryce FCA w Cassino (Frosinone) – jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie zakładów Grupy – na linii produkcyjnej dedykowanej wyłącznie nowym modelom Alfa Romeo, między innymi fascynującej Giulii, która w 2015 roku zapoczątkowała nową erę w historii marki, poprzez swoje nowe kanony piękna i stylu, sportowego charakteru i technologii. Dzisiaj, te same elementy dostosowane do nowej kategorii pojazdów, powracają w przełomowym SUV-ie Stelvio. Powstały w 1972 roku w pobliżu historycznego Opactwa Benedyktynów zakład w Cassino stosuje innowacyjne technologie w produkcji samochodów premium, zapewniając bezpieczeństwo pracownikom i poszanowanie dla środowiska.

FCA Bank dla nowej Alfy Stelvio.

Z okazji wprowadzenia na rynek SUV-a Stelvio, FCA Bank – spółka finansowa Fiat Chrysler Automobiles i Crédit Agricole Consumer Finance wyspecjalizowana w branży motoryzacyjnej – przygotowała szereg kompletnych rozwiązań finansowych, aby odpowiedzieć na potrzeby Klientów zarówno prywatnych, jak i flot czy też małych przedsiębiorstw.   FCA Bank oferuje Klientom szeroką gamę usług ubezpieczeniowych, połączonych z umową kredytową.  Wszystkie oferty dostosowane są do wymogów poszczególnych rynków europejskich, na których sprzedawany jest nowy model Alfy Romeo.

 Niezwykła dynamika jazdy.

Samochody Alfa Romeo były od zawsze wyrazem połączenia „lekkości i wydajności”, którego wynikiem są auta zwinne i łatwe w prowadzeniu na każdym rodzaju nawierzchni i w różnych warunkach meteorologicznych.  Nowy SUV Stelvio nie jest tu wyjątkiem. Zapewnia on ekstremalnie dynamiczną jazdę prawdziwego sportowego auta, uzyskaną poprzez idealny rozkład masy pomiędzy obiema osiami, bezpośredni układ kierowniczy i technologicznie zaawansowane zawieszenie, oraz poprzez szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe, z którego wykonano wał napędowy oraz wprowadzenie nowej generacji silników ze stopu aluminium.

Dodatkowo, dzięki zaawansowanemu napędowi integralnemu Q4, użytkownik Stelvio może liczyć na pewne prowadzenie i wyjątkowe zdolności poza utwardzonymi drogami. Na zamówienie, można wyposażyć swojego SUV-a w samoblokujący się mechanizm różnicowy. Jednym słowem, prowadzenie Alfy Romeo Stelvio jest zapowiedzią niezwykłej podróży, niezależnie od jej celu.

 

Doskonały rozklad masy.

Jednym z ważnym celów podczas projektowania SUV-a Stelvio było zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy.  Jednym z elementów, które przyczyniły się do osiągnięcia tego celu jest idealny rozkład masy pomiędzy obiema osiami – wyróżnik tradycji konstrukcyjnej Alfy Romeo – uzyskany został poprzez specjalne zarządzanie masami i materiałami, do którego przyczynił się układ samochodu oraz umieszczenie w możliwie najbardziej centralnej pozycji elementów o największej wadze.

 

Ultralekkie materiały i silniki ze stopów aluminium.

Idealny stosunek masy do mocy osiągnięto poprzez zastosowanie ultralekkich, ale i wytrzymałych materiałów. Na przykład, z włókna węglowego wykonano wał napędowy, a z aluminium blok silnika, hamulce, zawieszenie, drzwi i błotniki. Pozwoliło to zarówno na obniżenie łącznej masy SUV-a, jak na osiągnięcie optymalnej sztywności skrętnej gwarantującej zachowanie jakości, komfort akustyczny i właściwe zachowanie na drodze, również w sytuacji ekstremalnych naprężeń.

 Zawieszenia z eksluzywną technologią AlfalinkTM. 

Dla przedniej osi Stelvio zostało opracowane nowe, dwuwahaczowe zawieszenie z pół-wirtualną osią skrętną, które optymalizuje neutralizację nierówności, jednocześnie gwarantując szybkie i precyzyjne manewry w każdych warunkach. Opatentowane przez Alfę rozwiązanie zawieszenia Alfa Romeo jest w stanie zapewnić płynną jazdę na zakrętach oraz wysokie przyspieszenia boczne. Na osi tylnej zastosowano, opatentowane przez Alfę Romeo, rozwiązanie wielowahaczowe, które gwarantuje jednocześnie wysokie osiągi, przyjemność jazdy i komfort. Za amortyzację odpowiadają elementy sterowane elektronicznie, które na bieżąco dostosowują się do warunków jazdy i pozwalają wybrać styl jazdy bardziej ukierunkowany na osiągi lub na komfort.

Najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie.

W każdej sytuacji i przy każdej prędkości, prowadzenie SUV-a Stelvio jest zawsze łatwe i intuicyjne, również dzięki najbardziej bezpośredniemu układowi kierowniczemu w segmencie (12.0).

 Napęd integralny Alfa Romeo Q4.

Górski zakręt, kamienista nawierzchnia, zaśnieżona droga lub ostry zakręt podczas ulewy: to wszystko ekstremalne sytuacje i idealne miejsca, aby wystawić na próbę zwinność i moc nowego SUV-a Alfa Romeo. To głównie zasługa systemu Q4, który zapewnia wszystkie korzyści napędu integralnego a, jednocześnie, gwarantuje przyjemność prowadzenia samochodu z napędem tylnym. Jego architektura obejmuje aktywną skrzynkę rozdzielczą i mechanizm różnicowy przedni, zaprojektowane, by spełnić konkretne wymogi techniczne Alfy Romeo, uzyskując bardzo szybkie sterowanie wysokim momentem obrotowym, dzięki wyjątkowo kompaktowej i lekkiej konstrukcji.  System Q4 stale monitoruje niezliczone parametry, by zapewnić najlepsze rozłożenie momentu obrotowego na dwie osie, w zależności od rodzaju wykorzystania samochodu i aktualnej przyczepności do nawierzchni drogi. W normalnych warunkach, Stelvio z systemem Q4 zachowuje się, jak pojazd z napędem na tył: 100% momentu obrotowego przesyłanych jest na oś tylną. Po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności kół, system w rzeczywistym czasie przekazuje 50% momentu napędowego na oś przednią za pośrednictwem specjalnej skrzynki rozdzielczej. To przekłada się na najlepszą w tej kategorii kontrolę samochodu pod względem napędu i stabilności na zakrętach.

 Samoblokujący się mechanizm różnicowy mechaniczny.  

Na zamówienie, dostępny jest samoblokujący się mechanizm różnicowy mechaniczny, który pozwala na przeniesienie większego momentu na koło o większej przyczepności tak, aby zoptymalizować napęd w każdych warunkach jazdy.

Sportowy design w 100% Alfa Romeo.

 Alfa Romeo Stelvio jest wyrazem doskonałej równowagi między tradycją, prędkością i pięknem: to prawdziwa magiczna alchemia, która przynależy do ponad stuletniej historii marki. Aby uzyskać ją zarówno w przeszłości, jak i teraz, trzeba umieć umiejętnie łączyć trzy charakterystyczne „składniki” włoskiego designu: wyczucie proporcji, prostotę i dbałość o jakość wykończenia. Te elementy leżą u podstaw modelu Giulia, nowego wzorca Alfa Romeo i źródła inspiracji na przyszłość. Zostały one oczywiście odpowiednio dostosowane do nowej bryły pojazdu sport utility.

 Sportowy styl zachwycający pięknem i wyrazistym kształtem.  

Proporcje Stelvio są wyrazem kompaktowości, siły i dynamizmu, o czym świadczą wymiary: długość 468 cm, wysokość 167 cm i szerokość 216 cm. Patrząc na bok samochodu, widzimy płynnie poprowadzoną linią nadwozia rozszerzającą się ku tyłowi i zgrabny kształt potwierdzający wrażenie kompaktowości. Linia biegnąca od kabiny zamyka się nad mocno nachyloną szybą tylną, zwieńczoną eleganckim spoilerem zapewniającym doskonałe osiągi aerodynamiczne, będące kluczowym czynnikiem dla samochodu o takich osiągach.

Styl Alfa Romeo charakteryzuje się wysoką jakością powierzchni, co oznacza tworzenie bogatych i harmonijnych refleksów wzdłuż bryły. Końcowym efektem jest posągowa forma, która na przykład, w linii bocznej Stelvio podkreśla grę światła i cienia. Linii przetłoczenia biegnącej przez cały bok nadwozia towarzyszy „muskulatura”, która podkreśla przejście na błotnik przedni i tylny.

Trzeci aspekt stylu Alfa Romeo to „prostota”, za którą kryje się jeden z najbardziej złożonych w przemyśle, kreatywnych procesów: projektowanie samochodu.

To właśnie design ma za zadanie ukryć długą i złożoną pracę za prostą i naturalną linią, która ukazuje elegancję formy oraz wyrafinowany gust „Made in Italy„. To samo podejście przenika całą historię wzornictwa Alfy Romeo, które zawsze wyrażało się w czystych i wyrazistych liniach. Dlatego także Stelvio jest jednoznacznie identyfikowalny, a to dzięki kilku prostym cechom, takim jak legendarny, charakterystyczny trójkątny grill (Trilobo) na masce, który jest być może najsławniejszym i najbardziej rozpoznawalnym logo w świecie motoryzacji.

Uwagę zwraca także tył Stelvio, wyróżniający się sportowym charakterem podkreślonym przez cztery końcówki wydechu i przede wszystkim przez charakterystyczny ścięty tył, rozwiązanie stylistyczne nadające modelowi wyjątkowy i niepowtarzalny wygląd oraz będące wyrazem hołdu dla historii Alfy Romeo i wyróżniające prestiżowe modele o wysokich osiągach oraz rajdowych początkach.

Aby dodatkowo podkreślić niezwykłą linię samochodu, Klient może wybierać spośród  13 kolorów nadwozia (pastelowe, metalizowane i trójwarstwowe), które  które uwypuklają „krętą” budowę SUV-a Alfy Romeo.

 

Ekskluzywny wystrój wnętrza.

Ta sama, sportowa inspiracja kierowała ręką projektanta Alfy Romeo, tworząc wewnętrze o niezakłóconych i prostych liniach, które oferuje maksymalny poziom jakości, bezpieczeństwa, wyposażenia i komfortu i gdzie wszystko skoncentrowane jest wokół kierowcy, o czym świadczy chociażby zebranie wszystkich przycisków sterowania na małej kierownicy, zaprojektowanej tak, by mogła dopasować się do każdego stylu jazdy. Ponadto, zestaw wskaźników z kolorowym 3,5” lub 7” ekranem, w zależności od wersji wyposażenia, dostarcza kierowcy wszystkich najważniejszych informacji, natomiast interfejs człowiek/maszyna składa się z dwóch pokręteł, za pomocą których można prosto i łatwo ustawiać selektor Alfa DNA oraz system Alfa Connect.

Miejsce kierowcy zostało „skrojone na miarę”: z pośrodku ukośnym tunelem, delikatnie pofalowaną deską rozdzielczą oraz oprzyrządowaniem ukierunkowanym na kierowcę; inaczej mówiąc zostało „odszyte”, jak najlepszej jakości garnitur z niesamowitą starannością i z użyciem wysokiej jakości materiałów, tu: włókna węglowego, drewna i materii miłych dla oka i przyjemnych w dotyku, połączonych w taki sposób, by od razu poczuć, że zostały one wykonane ludzkimi rękami. Wyposażenie Stelvio podkreśla swój sportowy charakter poprzez czarny kolor tapicerki foteli, jak również deski rozdzielczej, paneli drzwi i dywaników. Wyposażenie Super wyróżnia się fotelami pokrytymi materiałową tapicerką i technoskórą w trzech wersjach kolorystycznych (dostępna do wyboru w kolorze czarnym, czarno-brązowym i czarno-czerwonym), która doskonale pasuje do proponowanej kolorystyki deski rozdzielczej i paneli drzwi (dostępnej do wyboru w kolorze czarnym, czarno-brązowym i czarno-czerwonym). Na zamówienie dostępne są fotele z ekskluzywnej skóry „Pieno Fiore” (w kolorach czarnym, brązowym, czerwonym lub beżowym) oraz sportowe fotele ze skóry (w kolorach czarnym, brązowym lub czerwonym) z elementami wykończeniowymi z prawdziwego drewna lub aluminium, metalowymi nakładkami progowymi i dwoma rodzajami kierownicy do wyboru: luksusowa z wysokiej jakości skóry i sportowa ze specjalnym uchwytem i poszyciem ze skóry.

 

 

Zgodnie z kulturą techniczną Alfy Romeo, elektronika nie powinna być inwazyjna, ale wykorzystana tylko do spotęgowania doznań podczas jazdy, zapewnionych już zresztą przez doskonale zaprojektowane podwozie i zawieszenie.

Nowy SUV Alfa Romeo Stelvio jest tego potwierdzeniem: wyjątkowy i zaskakujący pod względem strukturalnym, ale z zachowaniem licznych i wyszukanych systemów bezpieczeństwa, oferowanych w standardzie lub jako dodatkowa opcja, w zależności od wersji wyposażenia.

 

Integrated Brake System (IBS).

W nowym SUV-ie Alfa Romeo debiutuje, po raz pierwszy w tym segmencie, innowacyjny system elektro-mechaniczny IBS, łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców. Dzięki połączeniu elektroniki i mechaniki, gwarantuje natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania, jak i znaczącą optymalizację obciążeń.

System ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę (Forward Collision Warning) z autonomicznym awaryjnym systemem hamowania (AEB) i wykrywaniem pieszych.

System FCW automatycznie redukuje prędkość jazdy w celu uniknięcia potencjalnego zderzenia. Urządzenie to wykorzystuje czujnik radarowy oraz kamerę wmontowaną w przednią szybę, aby wykryć czy samochód nie zbliża się na swym torze jazdy do innego pojazdu lub przeszkody (w tym pieszych). System najpierw wysyła kierowcy akustyczne ostrzeżenia o istnieniu przeszkody, a jeśli ten nie zareaguje natychmiast, hamuje autonomicznie, aby uniknąć kolizji lub zmniejszyć jego następstwa.  Ponadto autonomiczny, awaryjny system hamulcowy (Autonomous Emergency Brake) interpretuje informacje pochodzące równocześnie z radaru i kamery i jest w stanie uruchomić hamowanie również w sytuacji, gdy pieszy wkracza na tor jazdy auta. AEB jest w stanie zatrzymać autonomicznie pojazd aż do 65 km/h.

 

System ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu (Lane Departure Warning – LDW).

Ten system, bazujący na kamerze umieszczonej na szybie przedniej, rozpoznaje linie wyznaczające pas ruchu i w razie wyjeżdżania poza nie ostrzega kierowcę za pomocą sygnału akustyczno-wizualnego lub optyczno-wizualnego.

 Układ monitorowania martwego pola (Blind Spot Monitoring – BSM).

Układ monitorowania martwego pola (BSM) wykorzystuje dwa szerokopasmowe czujniki radarowe umieszczone na zderzaku tylnym do wykrywania obiektów w martwych polach widzenia kierowcy podczas zmiany pasa ruchu oraz wyprzedzania innych pojazdów i przez inne pojazdy. Obecność niewidocznych dla kierowcy pojazdów sygnalizowana jest podświetleniem ikonki w zewnętrznym lusterku wstecznym oraz sygnałem dźwiękowym

monitoruje na bieżąco martwe pole po obu stronach pojazdu, używając dwóch radarów umieszczonych na zderzaku tylnym.

 System detekcji obiektów na drodze cofania (Rear Cross-Path Detection).

System sprawdza tylną strefę pojazdu i działa po załączeniu biegu wstecznego. Przy pomocy podświetlanych ikonek w zewnętrznym lusterku wstecznym oraz sygnału akustycznego – ostrzega kierowcę o zbliżaniu się obiektów przecinających drogę cofania przy prędkości poniżej 35 km/h.

Tempomat adaptacyjny (Active Cruise Control).

Tempomat adaptacyjny (ACC) monitoruje na bieżaco odległość w stosunku do samochodu jadącego z przodu i redukuje szybkość w sytuacji, gdy samochód zbliża się do innego pojazdu na tym samym pasie ruchu lub gdy zmienia on pas ruchu.  System przywraca pierwotną prędkość, gdy poprzedzający pojazd przyśpiesza lub przemieści się na inny pas.

Wyjątkowe wzornictwo, technika i technologia to elementy, które charakteryzują nowego SUV-a Stelvio, ale by uczynić z niego prawdziwą Alfę Romeo, zgodnie z tradycją, potrzebne jest serce, które „pulsuje” pod maską: silnik 2.0 Turbo benzyna o mocy 280 KM oraz 2.2 Diesel o mocy 210 KM. Zestawione są one z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów z napędem 4×4 Q4.

Należące do nowej generacji czterocylindrowych jednostek napędowych wykonanych w całości z aluminium, są kwintesencją technologii motoryzacyjnej Grupy. Obydwa silniki montowane w Stelvio są produkowane we Włoszech w zakładach Termoli (benzyna) i Pratola Serra (olej napędowy), w strefach produkcji silników do Alfy Romeo, w oparciu o nowoczesne procesy i metodologie, które wynoszą je na szczyt kategorii pod względem osiągów i wydajności.

Gama zostanie uzupełniona o inne nowe jednostki napędowe, w tym silnik 2.0 Turbo benzyna o mocy 200 KM oraz 2.2 Diesel o mocy 180 KM, obydwa montowane z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4×4 Q4. 2.2 Diesel o mocy 180 KM będzie również dostępny w wersji z napędem na tył.

2.0 Turbo benzyna.

Nowy silnik 2.0 Turbo benzyna (podczas premiery o mocy 280 KM, a wkrótce o mocy
200 KM to 4-cylindrowa jednostka wykonana w całości z aluminium z wałkiem napędowym z włókna węglowego, która zestawiona jest z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4×4 Q4. Oprócz elektrohydraulicznego systemu kontroli zaworów MultiAir, cechą szczególną tej jednostki napędowej jest układ turbodoładowania „2-in-1″ oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia 200 bar, które przekładają się na wyjątkowo szybką reakcję na pedał gazu w całym zakresie działania oraz zaskakującą oszczędność pod względem spalania.

Alfa Romeo Stelvio 2.0 turbo benzyna o mocy 280 KM (maksymalny moment obrotowy 400Nm przy 2.250 obrotach/min.) jest najlepsza w swojej klasie również, jeśli chodzi o przyspieszenie od  0 do 100 km/h, które osiąga w zaledwie 5,7 sekundy. Maksymalna prędkość to 230 km/h.

2.2 Diesel.

Drugim silnikiem w gamie jest 2.2 Diesel – dostępny podczas premiery w wersji o mocy 210 KM, a wkrótce również o mocy 180 KM – i jest to pierwszy silnik Diesela w historii Alfy Romeo w całości wykonany z aluminium. Ten czterocylindrowy silnik ma układ wtryskowy najnowszej generacji MultiJet II z Injection Rate Shaping (IRS) i ciśnieniem roboczym 2.000 bar. Turbosprężarka ze zmienną geometrią sterowana elektrycznie reprezentuje najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie mechaniki i minimalizuje czas reakcji, zapewniając jednocześnie korzyści pod względem wydajności. Najwyższy poziom komfortu i przyjemności jazdy zagwarantowane są przez przeciwbieżny wałek wyrównoważający. Ponadto, po raz pierwszy na rynku, silnik 2.2 Diesel o mocy 210 KM posiada czujnik prędkości turbo. Osiągi są naprawdę imponujące: Stelvio 2.2 Diesel o mocy 210 KM osiąga maksymalną prędkość 215 km i przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy.

Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów.

Obydwie jednostki napędowe SUV-a Stelvio zestawione są z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów i mają specjalną kalibrację do szybkich i płynnych zmian biegów. Napęd wyposażony jest w sprzęgło „lock up”, które zapewnia kierowcy odczucie zdecydowanego zrywu, natychmiast po wrzuceniu biegu. Ponadto, w zależności od trybu DNA, nowa automatyczna skrzynia biegów jest w stanie zoptymalizować płynność, komfort i łatwość jazdy we wszystkich warunkach eksploatacji, w tym również w mieście i pozwala jeszcze bardziej poprawić zużycie paliwa oraz emisję CO2. Na kolumnie kierownicy montowane są aluminiowe łopatki zmiany biegów.

 

Dane techniczne.

2.0 280 KM AT8 AWD 2.2 210 KM AT8 AWD
CHARAKTERYSTYKA
Paliwo Benzyna Diesel
Ilość cylindrów, układ 4 liniowo 4 liniowo
Średnica razy skok (mm) 84 x 90 83 x 99
Pojemność (cm3) 1995 2143
Stopień sprężania 10,0:1 15,5:1
Maksymalna moc kW  (KM-CE) przy obr./min. 206 (280) @ 5250 154 (210) @ 3750
Maksymalny moment obrotowy Nm (kgm-CE) przy obr./min. 400 (41) @ 2250 470 (48) @ 1750
Napęd rozrządu Łańcuch Pasek
Zasilanie Elektroniczny wtrysk Elektroniczny wtrysk

 

System Stop&Start Standard Standard
NAPĘD
Koło napędzane 4×4 4×4
Skrzynia biegów Automatyczna, 8-biegowa Automatyczna, 8-biegowa
Pierwszy 5,000 5,000
Drugi 3,2 3,2
Trzeci 2,143 2,143
Czwarty 1,72 1,72
Piąty 1,314 1,314
Szósty 1 1
Siódmy 0,822 0,822
Ósmy 0,64 0,64
Bieg wsteczny 3,456 3,456
Przełożenie przekładni głównej 3,73 3,27
POJEMNOŚCI- MASY
Zbiornik paliwa (l) 64 58 / 64
Masa przyczepy ciągniętej niehamowanej (kg) 750 750
Masa przyczepy ciągniętej hamowanej (kg) 2300 2300
WYMIARY ZEWNĘTRZNE
Rozstaw osi (mm) 2818 2818
Długość (mm) 4687 4687
Wysokość (mm) 1671 1671
Rozstaw kół przód/ tył (mm) 1613/1653 1613/1653
Szerokość (mm) 1903 (bez lusterek) 1903 (bez lusterek)
Zwisy przedni/tylny (mm) 861/1008 861/1008
OSIĄGI
Prędkość maksymalna(km/h) 230 215
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 5,7 6,6
ZUŻYCIE PALIWA – EMISJA SPALIN zgodnie
z rozporządzeniem 1999/100/CE
 
Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l/100 km) 8,9 5,5
Emisja CO2 (g/km) w cyklu miejskim 205 145
Zużycie paliwa (l/100 km) w cyklu pozamiejskim 5,9 4,4
Emisja CO2 (g/km) w cyklu pozamiejskim 136 116
Zużycie paliwa (l/100 km) w cyklu mieszanym 7 4,8
Emisja CO2 (g/km) w cyklu mieszanym 161 127
Norma emisji spalin EURO 6b EURO 6b
Exit mobile version