Site icon MOTOton.pl

Jeronimo Martins Polska zapewni stacje ładowania pojazdów elektrycznych

Jeronimo Martins Polska, jeden z wiodących detalistów spożywczych w Polsce, ogłosiła swoje plany dotyczące wejścia na rynek elektromobilności. W ciągu półtora roku sieć zamierza udostępnić aż 1,8 tysiąca punktów ładowania w 600 lokalizacjach na terenie całego kraju, tworząc tym samym największą sieć szybkich ładowarek w Polsce.

Paweł Stolecki, członek zarządu i dyrektor operacyjny Jeronimo Martins Polska, zapowiedział, że Biedronka będzie zapewniać dostęp do tej usługi zarówno w mniejszych, jak i w większych miejscowościach, umożliwiając kierowcom elektrycznych pojazdów łatwe i wygodne ładowanie na parkingach ich sklepów.

Nowe ładowarki, o mocy 120 kW, będą obsługiwane przez operatora PowerDot. Dzięki temu kierowcy będą mogli naładować swoje baterie w zaledwie 20-30 minut. Co więcej, ładowarki zostaną wyposażone w terminale umożliwiające płatności kartami, eliminując tym samym potrzebę zakładania konta czy pobierania dodatkowych aplikacji.

Wprowadzenie tej innowacyjnej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych stanowi istotny krok w kierunku rozwijania elektromobilności w Polsce. Biedronka, jako lider rynku detalicznego, jest zobowiązana do tworzenia ekologicznych rozwiązań i dostarczania klientom usług zgodnych z ich potrzebami. Przez udostępnianie ładowarek w szerokim zakresie lokalizacji, Biedronka ułatwi kierowcom przejście na pojazdy elektryczne, przyczyniając się do ochrony środowiska i promowania zrównoważonego rozwoju.

Biedronka wyraża nadzieję, że inwestycja w sieć szybkich ładowarek przyspieszy adopcję pojazdów elektrycznych w Polsce, tworząc bardziej przyjazne środowisko dla ekologicznego transportu. Więcej informacji na temat lokalizacji ładowarek oraz harmonogramu ich wdrożenia zostanie udostępnione w najbliższych miesiącach.

Pierwsze stacje ładowania zostały uruchomione we wtorek, 11 lipca, na parkingach Biedronki przy ulicach Pałacowej i Sytej w Warszawie. W tym roku firma PowerDot, właściciel i operator ładowarek, planuje uruchomić jeszcze 150 kolejnych stacji. Aż do końca przyszłego roku, ładowarki będą dostępne w 600 lokalizacjach na terenie całej Polski.

Decyzja Biedronki o wprowadzeniu ładowarek dla samochodów elektrycznych wynika z dążenia do stworzenia bardziej zrównoważonego środowiska. Sieć supermarketów chce być zaangażowana w rozwój infrastruktury elektromobilności, co ma przyspieszyć przejście na bardziej ekologiczny transport w Polsce.

Biedronka zapewnia, że ładowarki na jej parkingach będą łatwo dostępne, szybkie i wygodne w użyciu. Dzięki temu, kierowcy samochodów elektrycznych będą mieli ułatwiony dostęp do ładowania, co z kolei przyczyni się do dalszego wzrostu popularności pojazdów elektrycznych w Polsce.

Ładowarki o mocy 120 kW zostaną zainstalowane na parkingach Biedronki. Oznacza to, że przeciętny samochód elektryczny, posiadający baterię o pojemności 50 kWh, będzie mógł naładować baterię w czasie od 20 do 30 minut. Co więcej, każda ładowarka będzie wyposażona w terminal do płatności kart płatniczych, co pozwoli na wygodną formę opłacania usługi ładowania bez konieczności korzystania z określonych aplikacji. Firma PowerDot, odpowiedzialna za zarządzanie ładowarkami, będzie również odpowiedzialna za sprzedaż energii, obsługę płatności i oprogramowanie.

Wprowadzenie tych ładowarek na parkingach Biedronki jest kolejnym krokiem w kierunku ułatwienia korzystania z samochodów elektrycznych w Polsce. Dzięki wygodnemu i szybkiemu ładowaniu oraz możliwości dokonywania płatności kartami, Biedronka chce zwiększyć dostępność infrastruktury ładowania dla klientów, przyczyniając się do popularyzacji pojazdów elektrycznych i osiągnięcia bardziej zrównoważonej przyszłości.

Projekt Biedronki wpisuje się idealnie w ideę „destination charging”, czyli ładowania samochodów elektrycznych w trakcie wykonywania codziennych obowiązków. Jak podkreślają przedstawiciele Biedronki, będzie to największy powszechnie dostępny system ładowania samochodów prądem stałym DC w Polsce, zarówno pod względem skali, jak i mocy ładowania. Warto zauważyć, że system ten zostanie stworzony przez sieć handlową oraz operatora stacji ładowania. Dzięki temu programowi sieć szybkich ładowarek istniejących obecnie w Polsce zostanie powiększona aż trzykrotnie.

Pawłowi Stoleckiemu, członkowi zarządu Jeronimo Martins Polska, zależy na tym, aby sieć ładowarek przy sklepach Biedronki była rozmieszczona w całym kraju, umożliwiając poruszanie się pojazdów elektrycznych po polskich drogach przy wykorzystaniu wyłącznie tej sieci ładowania. Dzięki szerokiemu zakresowi działania i obecności w każdym zakątku Polski, Biedronka zamierza stać się jasnym punktem na polskiej mapie elektromobilności, nie tylko w dużych miastach.

Ten ambitny projekt Biedronki i PowerDot jest istotnym krokiem w rozwijaniu infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Poprzez zapewnienie wygodnego i powszechnego dostępu do ładowarek, sieć handlowa dąży do zwiększenia zaufania i popularyzacji pojazdów elektrycznych, przyczyniając się tym samym do transformacji polskiego rynku motoryzacyjnego w kierunku zrównoważonej i ekologicznej przyszłości.

Ładowarki Biedronki będą wyposażone w trzy rodzaje złączy: CCS, ChaDeMo oraz Type 2, co umożliwi kierowcom niemal wszystkich rodzajów samochodów elektrycznych, w tym także hybryd typu plug-in, korzystanie z tych stacji ładowania. Dodatkowo, wyposażenie w terminal umożliwi korzystanie z ładowarek bez konieczności zakładania konta, logowania, używania aplikacji czy wykupowania abonamentu. Kierowcy będą mogli płacić za ładowanie kartami bankowymi, kodem QR bez rejestracji oraz kartą RFiD w ramach roamingu, co umożliwi obsługę również abonentów innych dostawców usług ładowania.

Według Licznika Elektromobilności uruchomionego przez PZPM (Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego) i PSPA (Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych), pod koniec maja br. w Polsce działało 2836 publicznych stacji ładowania pojazdów elektrycznych, co daje łącznie 5597 punktów ładowania. Szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC) stanowiły 31% tej liczby, natomiast wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW stanowiły 69% tego całkowitego liczby. W maju uruchomiono 68 nowych stacji ładowania, co dało łącznie 157 nowych punktów.

Projekt Biedronki i PowerDot w istotny sposób przyczyni się do rozwoju infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce, zwiększając dostępność i wygodę ładowania dla kierowców. Planowane ładowarki Biedronki, wyposażone w różne złącza oraz proste metody płatności, staną się istotnym wkładem w rozwój elektromobilności w Polsce.

Exit mobile version