Site icon MOTOton.pl

Kia Rio 2018 – recenzja

 Stylowa Kia Rio przeszła przez wiele zmian, aby w odświeżonej wersji wejść na rynek w 2018 r. Wszystkie modyfikacje zostały zaprojektowane po to, aby model nabrał bardziej eleganckiego wyglądu i stał się bardziej innowacyjny.

Podstawowe informacje:

Silnik: 1.6 l, czterocylindrowy;

Osiągi: 130 KM, 161 Nm

Skrzynia biegów: sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów, sześciostopniowa manualna skrzynia biegów;

Zużycie paliwa (USA): 28 – 37 mil/galon, w zależności trybu jazdy

Zużycie paliwa (Kanada): 6,4 – 8,3 l/100 km

Ceny w USA: brak danych

Ceny w Kanadzie od $16,555

Zdecydowana większość zmian wygląda trochę niezrozumiale i zagadkowo na pierwszy rzut oka, niemniej głębsza analiza pokazuje, że model stał się dzięki nim stylowym i przystępnym hatchbackiem.

Kia dostarcza dużo dobrych rozwiązań dla osób zainteresowanych tym modelem. Kwestie takie jak jakość powietrza, multimedialny system z dotykowym wyświetlaczem i zamek elektryczny zostały umieszczone na liście standardowego wyposażenia. Może to nic zaskakującego, ale konkurencyjne modele, takie jak Chevrolet Spark i Nissan Versa nie oferują w standardzie takiego wyposażenia.

W Kanadzie, Rio będzie dostępny z podgrzewanymi siedzeniami i podgrzewaną, skórzaną kierownicą w standardzie, w cenie 15.000 $. Najdroższa wersja wyposażenia z obsługą Apple CarPlay i Android Auto będzie dostępna w cenie około 25.000 $ na kanadyjskim rynku. Ceny na rynku amerykańskim nie zostały jeszcze ujawnione.

Nowoczesne technologie robią wrażenie

Dużą zaletą Rio jet system UVO eServices. Umożliwia uruchomienie pojazdu przez aplikację lub stronę internetową, jeżeli zapomnisz, gdzie zaparkowałeś. Dodatkowo, samochód może wysłać właścicielowi raport na temat jego zdrowia, a także zaplanować budżet na przyszłe naprawy i serwisowanie. System UVO dostarcza także rozwiązań w zakresie powiadamiania służb ratunkowych i pomocy drogowej. Modele z szerokim, bogatym wyposażeniem mają nawet awaryjny układ hamulcowy działający automatycznie.

Z drugiej strony, zastosowanie innowacyjnych technologii w samochodzie oferowanym następnie w dobrej cenie, wymaga pewnych kompromisów. Są pewne obszary, gdzie Kia Rio prezentuje się nieco gorzej niż poprzednia wersja.

Co kryje się pod maską?

Kia Rio jest oferowany w kilku wersjach silnikowych. Jedną z nich jest wersja z silnikiem o pojemności 1.6 litra, który generuje moc na poziomie 130 KM i 161 Nm (o ok. 8 KM mniej i 4 Nm niż poprzednik). Jednostka jest zintegrowana z automatyczną lub manualną, sześciostopniową skrzynią biegów. Zużycie paliwa wynosi przeciętnie 32 mile/galon, czyli o 2 mile więcej niż w przypadku poprzedniej wersji.

Nowa płyta podłogowa i stare rozwiązania

Poprawa ekonomii jazdy jest interesująca, ale nie wynika z poprawy działania silnika. Jednostka ma mniejszą moc, a samochód stał się lżejszy. Zmniejszenie masy pojazdu w dużej mierze wynika z zastosowania nowej płyty podłogowej, która zawiera 32% więcej stali o zwiększonej wytrzymałości, niż wcześniej. Zmiana powoduje nie tylko zmniejszenie masy pojazdu (o ok. 200 funtów), ale jednocześnie zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.

Kolejną dużą zmianą w specyfikacji Rio jest zastosowanie w tyle hamulców bębnowych. Wiele subkompaktów korzysta z takiego rozwiązania. Niemniej wersja z 2017 r. posiada hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. Za dopłatą można mieć to samo rozwiązanie w wersji z 2018 r.

Podczas jazdy, Kia Rio jest bardzo dynamiczna i szybko reaguje na działania kierowcy. Na plus można ocenić także design, który został wzbogacony w światła dzienne wykonane w technologii LED, chromowane akcenty oraz ładniejsze felgi z metalowymi obręczami.

Ergonomiczne i przestronne wnętrze

Kia Rio posiada dobrze zorganizowaną kabinę pasażerską, która jest bardzo przestronna i wygląda niezwykle schludnie. Większość elementów wykonano z tworzywa sztucznego o lśniącej powierzchni i wysokiej wytrzymałości. Niemniej w kabinie znajdziemy także materiałów miękkich w dotyku. Równowaga została zachowana.

Przestrzeń jest doskonale zorganizowana, ponieważ pasażer na przednim fotelu i kierowca mają wystarczająco miejsca. Na tylnej kanapie także jest więcej miejsca, podobnie jak w bagażniku. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika zwiększa się do 32,8 stóp sześciennych (w Kia Rio po złożeniu tylnych siedzeń bagażnik miał pojemność 47,1 stóp sześciennych).

Kia zawsze była znana z tego, że jej samochody są bardzo wartościowe pod względem zastosowanych rozwiązań. Nowa generacja modelu Kia Rio kontynuuje ten trend oferując dobre wyposażenie, technologie i rozwiązania przy bardzo dogodnej cenie. Taka strategia ma pomóc takim modelom odnieść sukces w okresie manii na punkcie crossoverów.

Plusy:

Minusy:

Exit mobile version