Site icon MOTOton.pl

Mazda CX-5

Mazda CX-5

Mazda CX-5 z rocznika modelowego 2020 dostępna jest już w salonach sprzedaży.

Ten najpopularniejszy model marki w Europie, odpowiadający za 30% rocznej globalnej sprzedaży Mazdy, teraz jeszcze lepiej spełnia niezwykle zróżnicowane oczekiwania nabywców aut klasy SUV. Mazdę CX-5 w najnowszej odsłonie wyróżniają praktyczne udoskonalenia i unowocześnienia, zarówno w zakresie stylu zewnętrznego, jak i wnętrza, a także w układach napędowych i dynamice jazdy drogowej i terenowej, w dziedzinie NVH (ograniczania hałasu, wibracji i dyskomfortu) oraz technik bezpieczeństwa i-Activsense. W ten sposób model ten wzmacnia swój status pojazdu stylowego, inteligentnego i prawdziwie uniwersalnego, celując w konkurentów z segmentu premium.

Śmiały, a jednocześnie wyrafinowany projekt nadwozia Mazdy CX-5 2020 pozostaje bez większych zmian – jedynie z nową grafiką oznaczeń modelu i krojem czcionki. Obecnie CX-5 dostępna jest w 10 kolorach nadwozia, wśród których jest nowy lakier, wprowadzony na rok modelowy 2020 – Polymetal Gray.

Podobnie, jak we wszystkich samochodach Mazda najnowszej generacji, wszystkie główne elementy sterowania i wskaźniki rozmieszczone są ergonomicznie wokół punktu centralnego wyznaczanego przez kierownicę. Mazda CX-5 2020 wyposażona jest w ekran środkowy systemu Mazda Connect, umieszczony w górnej partii tablicy rozdzielczej, o powiększonych wymiarach. Obecnie jego przekątna wynosi 8 cali, co umożliwia użycie większych i bardziej czytelnych ikon i tekstu systemu nawigacji i zapewnia lepszą widoczność ekranu. W trybie wyświetlania bieżącej wydajności w ramach systemu Mazda Connect dodana została nowa funkcja: pokazywany jest aktualny stan systemu dezaktywacji cylindrów. Atmosferę nowoczesnej elegancji we wnętrzu CX-5 podkreśla oświetlenie diodami LED, a symbolem wkraczania marki w nową epokę jest także przeprojektowana obudowa kluczyka.

W gamie silników Skyactiv napędzających Mazdę CX-5 w wersji na rok 2020 na uwagę zasługuje silnik benzynowy Skyactiv-G o pojemności 2,0 litra, o mocy 121 kW/165 KM, dostępny ze skrzynią ręczną lub automatyczną, wyposażony w system dezaktywacji cylindrów. Jego działanie polega na czasowym wyłączaniu z pracy dwóch z czterech cylindrów silnika w warunkach lekkich obciążeń trakcyjnych, np. podczas jazdy ze stałą prędkością na niskich obrotach z korzyścią zarówno dla oszczędności paliwa, jak i redukcji emisji CO2. Dla zapewnienia optymalnej wydajności, jak również niezakłóconej przyjemności z prowadzenia, przełączanie pomiędzy pracą na dwóch i na czterech cylindrach dokonuje się wyjątkowo gładko. Ponieważ w związku z tym kierowcy trudno jest zorientować się, ile cylindrów pracuje w danej chwili, w ramach systemu Mazda Connect dodano nową funkcję wyświetlania na ekranie aktualnego stanu pracy silnika.

Gama silników dostępnych w modelach Mazdy CX-5 2020 obejmuje także silnik benzynowy Skyactiv-G o pojemności 2,5 litra i mocy 143 kW/194 KM. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów, a siłę napędową przekazuje – do wyboru – na koła przednie lub na wszystkie koła. Silnik Diesla Skyactiv-D o pojemności 2,2 litra i mocy 110 kW/150 KM może występować z ręczną lub z automatyczną skrzynią biegów i również z napędem, do wyboru, przednim lub AWD. Z kolei silnik Diesla Skyactiv-D w mocniejszym wariancie – także o pojemności 2,2 litra, ale mocy 135 kW/184 KM, występuje z napędem na cztery koła i oferuje wybór ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów. We wszystkich czterech odmianach układu napędowego z automatycznymi skrzyniami biegów samochód może być obecnie wyposażony w łopatki przy kierownicy, umożliwiające tryb ręcznej zmiany biegów, mający priorytet wobec zmiany automatycznej.

W każdej kolejnej generacji Mazdy CX-5 wprowadzane są udoskonalenia nadwozia, zawieszenia przedniego na kolumnach MacPherson i tylnego typu multi-link, a także w układach kierowniczym i hamulcowym – wszystko to w imię uzyskania jeszcze lepszej stabilności prowadzenia, czyli cechy, dzięki której Mazda CX-5 od początku zyskiwała wysokie oceny.

W modelach na rok 2020 starania o dalszą poprawę dynamiki prowadzenia zostały po raz kolejny rozszerzone. Objęły one udoskonalenie jakości czucia prowadzenia poprzez poprawę w dziedzinie charakterystyki NVH w kabinie. W dążeniu do zapewnienia we wnętrzu pojazdu poczucia wyższej jakości, inżynierowie Mazdy skupili się na kwestii różnic głośności hałasów pochodzących od kontaktu kół z nawierzchnią w chwilach wjeżdżania z szorstkiej na gładką nawierzchnię drogi.

Dalszą poprawę czucia prowadzenia uzyskano dzięki zastosowaniu, w wersjach z silnikiem benzynowym, dynamicznego amortyzatora układu kierowniczego, który przeciwdziała wibracjom.

Poprawione zostało także zachowanie Mazdy CX-5 2020 w warunkach jazdy terenowej – poprzez wzbogacenie wersji z napędem na cztery koła o funkcję Off-road Traction Assist, czyli wspomagania trakcji podczas jazdy terenowej.

Mazda CX-5 w wersji modelowej na rok 2020 wyposażona jest także w zestaw opracowanych przez Mazdę, wspomagających kierowcę, zaawansowanych systemów i-Activsense. W gamie rozwiązań, które zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa aktywnego znajduje się system Advanced SCBS w udoskonalonej wersji – po raz pierwszy wzbogacony o funkcję wykrywania pieszych. Zmodyfikowany został również system automatycznego włączania świateł – obecnie zapewnia on kierowcom wyższy poziom bezpieczeństwa podczas jazdy w warunkach słabnącego światła dziennego, np. w porze zachodu słońca.

Mazda CX-5 z rocznika modelowego 2020 dostępna jest od 113 900 zł za wersję 2.0 Skyactiv-G 165 KM SkyMOTION z napędem na przednią oś i bogatym pakietem wyposażenia standardowego, obejmującym m.in.:

Wszystkie samochody Mazdy dostępne są w atrakcyjnym finansowaniu Mazda Finance za 1% wartości netto miesięcznie.

Exit mobile version