Głośniki Lexusa CT 200h został opracowany wspólnie z firmą Panasonic, a inżynierowie zaproponowali wykorzystanie nowatorskich głośników.
Jednym z najważniejszych elementów głośnika jest membrana, której drgania poruszają powietrze, wytwarzając w ten sposób falę dźwiękową. Membrany głośników wykonywane są zwykle ze sztywnego papieru lub tworzyw sztucznych. Papier jest materiałem niemal doskonałym – zapewnia szerokie pasmo przenoszonych częstotliwości przy małych zniekształceniach, jest jednak wrażliwy na wilgoć i wymaga złożonej technologii produkcji. Wad tych nie mają tworzywa sztuczne, ale odbywa się to kosztem jakości dźwięku.
Inżynierowie Panasonica postanowili sięgnąć po materiał naturalny – włókna bambusa. Ich własności dają tej roślinie niezwykłą elastyczność i wytrzymałość. Włókienka bambusa oraz uzyskane z nich włókna węglowe zmieszano ze specjalną żywicą, uzyskując tworzywo nadające się do formowania wtryskowego. Wytworzone w ten sposób kompozytowe membrany głośników Lexusa CT 200h mają grubość zaledwie 0,2-0,3 mm, dzięki czemu są o 10-15 procent lżejsze od konwencjonalnych, a przy tym o 20 procent od nich sztywniejsze, co przekłada się na szerokie pasmo przenoszenia przy doskonałej czystości dźwięku.
Efekt zastosowania nowatorskich głośników w kompaktowej hybrydzie Lexusa został doceniony przez klientów i media, jednak ich twórcy nie spoczęli na laurach. Pracując nad jeszcze lżejszą i mocniejszą membraną, sięgnęli tym razem po liście bambusa, a ściślej po znajdujące się w nich fitolity – maleńkie kryształki krzemionki, zwane też roślinnymi opalami. Dodanie do tworzywa niewielkiej ilości takich igiełek o długości 0,2 mm zwiększyło sztywność membran o 20 procent, dzięki czemu nowa wersja Lexusa CT 200h zyskała system audio o jeszcze wyższej jakości dźwięku.
Lexus CT 200h to kompaktowy hatchback z napędem hybrydowym. Jednostka napędowa, wykorzystująca ekonomiczny silnik spalinowy o pojemności 1,8 l oraz silnik elektryczny, rozwija łączną moc 136 KM i moment obrotowy 207 Nm. Dzięki temu samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h, zużywając średnio w cyklu mieszanym 3,6 l benzyny przy emisji CO2 zaledwie 82 g/km.