Nowe Tipo Cross uzupełnia gamę Tipo, prezentując się jako prawdziwy „rodzinny crossover”, przeznaczony dla zupełnie nowego grona Klientów: młodych rodzin, stawiających na dynamiczny styl życia, poszukujących funkcjonalności, emocji, przestrzeni, ale także stylu i dobrego wyposażenia w przystępnej cenie.
Tipo City Sport został z kolei skierowany do młodych i dynamicznych Klientów, poszukujących w samochodzie wyrazistego i sportowego charakteru oraz zaawansowanych technologii. Nowa wersja ma odważniejszy design, najlepsze w swojej klasie system multimedialny i układy z zakresu bezpieczeństwa oraz bardziej wydajną i przyjazną dla środowiska gamę silników.
Nowe Tipo Cross
Rodzina Tipo powiększyła się o nową wersję w postaci nowego Tipo Cross, uzupełniającą trzy pozostałe warianty nadwoziowe (Sedan, Hatchback i Station Wagon). Ten prawdziwy crossover skierowany jest do zupełnie nowej grupy docelowej. W aktualnej rzeczywistości rodziny – stali nabywcy Fiata Tipo – rozszerzają swoje preferencje i upodobania, w rezultacie czego coraz częściej stawiają na wszechstronność. Nie chcąc rezygnować z przestrzeni i komfortu, przenoszą się bowiem do świata crossoverów. Te same rodziny są więc gotowe przesiąść się do wzbudzającego większe emocje, bardziej wyrazistego, dynamicznego i młodzieżowego samochodu, dostępnego jednocześnie w przystępnej cenie. Odpowiedzią na ich potrzeby jest Tipo Cross, czyli „nowy rodzinny crossover Fiata”.
Tipo Cross względem innych odmian okazuje się wyraźnie wyższy i szerszy oraz wyróżnia się nowym grillem, który biegnie poniżej linii reflektorów. Nadwozie Tipo Cross zostało podniesione o prawie 4 cm, dzięki nowej kalibracji zawieszenia oraz dodaniu nowych felg i opon, wykorzystywanych wcześniej w innym crossoverze Fiata – 500X. Nowe Tipo Cross ma szersze opony, co nadaje mu jeszcze bardziej solidnego wyglądu oraz oferuje wyższą, bardziej komfortową pozycję za kierownicą, co jednocześnie ułatwia wsiadanie do samochodu i wysiadanie z niego, a także upraszcza wszystko, do czego rodziny jeżdżące Tipo są przyzwyczajone, w tym sadzanie dzieci na tylnych siedzeniach lub znajdowanie rzeczy, które mogły wpaść pod fotele.
Tipo Cross to także odmieniony wygląd – samochód jest prawie 7 cm wyższy od Tipo Life i wyróżnia się „crossoverowymi” detalami, począwszy od plastikowych nadkoli z boku i osłon zderzaka z przodu, który nadaje samochodowi bardziej solidny i muskularny wygląd, poprzez dolne listwy progowe i przeprojektowany tylny zderzak, a kończąc na praktycznych relingach dachowych, dostępnych do tej pory tylko w wersji Station Wagon.
Wśród najważniejszych nowych elementów Tipo Cross należy wymienić w pełni konfigurowalny, 7-calowy, kolorowy, elektroniczny wyświetlacz TFT, który zastępuje konwencjonalny, analogowy zestaw wskaźników. Jest to zdecydowanie najnowocześniejszy i najbardziej zaawansowany technicznie system, przekazujący parametry samochodu i pozwalający obsługiwać multimedia oraz telefon. Auto zostało wyposażone w całkowicie nowe radio UConnect 5 z 10,25-calowym ekranem dotykowym (po raz pierwszy dostępny w Grupie FCA w nowym elektrycznym Fiacie 500, a teraz także w Tipo). Zaprojektowany w celu zapewnienia Klientom prostej i wygodnej obsługi, system Uconnect 5 zapewnia możliwość bezprzewodowego korzystania z funkcji CarPlay lub Android Auto na ekranie dotykowym systemu multimedialnego z konfigurowalnymi profilami i z opcją zapisania do 5 konfiguracji.
Nowe Tipo Cross może być wyposażone w turbodoładowany silnik wysokoprężny Multijet 1.3 o mocy 95 lub 1.6 130 KM, albo w nową jednostkę benzynową 1.0 GSE T3 o mocy 100 KM. Ta ostatnia, należąca do rodziny FireFly Turbo, to najbardziej wydajny i najnowocześniejszy silnik, charakteryzujący się wyjątkowo niewielkim zużyciem paliwa i niższą emisją CO2 do atmosfery. Jego maksymalna moc wynosi 74 kW (100 KM), natomiast maksymalny moment obrotowy to 190 Nm przy zaledwie 1500 obr./min, a nie przy 4500 obr./min, jak ma to miejsce w obecnym 95-konnym silniku benzynowym 1.4, który rozwija 127 Nm. Silnik oferuje ponadto dużą przyjemność z jazdy, a dzięki korzystnej krzywej momentu obrotowego, dostępnego już przy niskich obrotach, zapewnia dobrą dynamikę. Jest także bardziej komfortowy, dzięki imponującej, niemal bezgłośnej pracy. Emisja CO2 spadła do poziomu 121 g/km (wg normy WLTP). Wreszcie, skrzynia biegów została tak skalibrowana, aby zaoferować jednocześnie optymalne osiągi w ruchu miejskim oraz najlepszy komfort podczas jazdy na autostradzie, utrzymując obroty silnika na poziomie do 3200 obr./min przy prędkości 130 km/h.
Zgodne z normą Euro 6D final, silniki wysokoprężne Multijet, dostępne w dwóch wariantach mocy: 95 i 130 KM (poprzednio 120 KM), oznaczają znaczną poprawę osiągów przy zmniejszeniu wartości emisji CO2 (od 110 g/km (WLTP). 1.6 Multijet 130 KM to również idealny silnik dla Klienta flotowego – strategicznego obszaru dla segmentu C, a tym samym dla Tipo.
Nowe Tipo City Sport.
Nowe Tipo City Sport, na którego zamówienia będzie można składać pod koniec pierwszego kwartału 2021 roku, to znakomite połączenie dynamiki i technologii, a więc idealny samochód dla tych, których pociąga młodzieńczy, sportowy styl. Nowa wersja jest natychmiast rozpoznawalna, dzięki swoim charakterystycznym elementom, jak np. specjalny emblemat „Sport” z boku samochodu oraz ekskluzywny kolor nadwozia Szary Metropolis, zestawiony z 18-calowymi felgami aluminiowymi z diamentowym szlifem, a także licznym elementom w kolorze czarnym, błyszczącym: począwszy od przedniego grilla, obudowy lusterek wstecznych, słupka B, aż po klamki.
Również w błyszczącej czerni pojawia się odświeżony grill, na którym widnieje zupełnie nowe logo Fiat. Tipo jest pierwszym, zaraz po nowej 500, samochodem Fiata, który przyjął to logo. Jeszcze bardziej nowoczesny wygląd Tipo City Sport to również zasługa, montowanych w standardzie (zarówno z przodu, jak i z tyłu), zupełnie nowych świateł FULL LED, które nie tylko podkreślają linię samochodu, ale także poprawiają bezpieczeństwo aktywne i bierne, dzięki lepszej widoczności, jaką zapewniają kierowcy. Zgodnie z trendem dbałości o zrównoważony rozwój każdego, nawet najmniejszego detalu, zmniejszają one również zużycie energii, a tym samym emisję CO2.
Sportowy charakter widać także we wnętrzu samochodu, gdzie uwagę przyciąga czarna podsufitka, idealnie dopasowana do nowej, sportowej kierownicy (jeszcze bardziej kompaktowej), aby zapewnić lepszą ergonomię oraz pełną widoczność 7-calowego wyświetlacza TFT. Zwrócono również uwagę na centralny panel, w którym zmieniono układ sterowania klimatyzacją i dodano nowe chromowane oraz czarne elementy wykończenia. Ponadto, wraz z systemem „Keyless Entry/Go”, służącym do blokowania i odblokowywania drzwi oraz uruchamiania silnika bez konieczności używania tradycyjnego kluczyka, nowe Tipo City Sport oferuje szeroką gamę najnowocześniejszych, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), w tym adaptacyjne światła drogowe (Adaptive High Beam), zapewniające lepszą widoczność podczas jazdy nocą, poprzez automatyczne zmianę świateł mijanie na drogowe, gdy droga przed autem jest pusta.
Dostępne w wersji Hatchback i Station Wagon, Nowe Tipo City Sport może być wyposażone w silnik wysokoprężny 1.6 Multijet o mocy 130 KM lub nową jednostkę benzynową 1.0 GSE T3 o mocy 100 KM.