Site icon MOTOton.pl

Nowy IONIQ Hybrid – ekologiczne auto od Hyundaia

IONIQ Hybrid

W 2017 roku, na polskim rynku pojawiły się pierwsze modele koreańskiej hybrydy Hyundai IONIQ hybrid. Była to seria trzech aut różniących się napędem. Od tego czasu samochody te przeszły kilka poprawek i liftingów, by dziś stanowić jedną na najciekawszych ofert samochodowych na rynku, nie tylko polskim. Czym nas zaskoczy nowy IONIQ Hybrid? Oto kilka podpowiedzi.

Hyundai seria IONIQ

Seria samochodów IONIQ wypuszczona na rynek przez markę Hyundai to auta o 3 różnych napędach – elektrycznym, klasycznej hybrydy i hybrydy plug-in, czyli z możliwością ładowania samochodu z domowego gniazdka 230V.

Nowoczesny, ale klasyczny i elegancki wygląd samochodu trafia szczególnie do tych, którzy nie koniecznie marzą o futurystycznym samochodzie, rodem z filmów science fiction. Wygodne i przestronne wnętrze to również miła zachęta dla osób, które cenią sobie komfort w czasie jazdy.

Marka Hyundai przygotowując produkcję nowych proekologicznych samochodów, pomyślała o wszystkim. Auta te nie tylko wykorzystują alternatywne źródła energii, lecz także wykończenie ich wnętrza zostało wykonane z wykorzystaniem ciekawych, ekologicznych materiałów, takich jak: trzcina cukrowa, czy pył wulkaniczny.

Hyunadi IONIQ Hybrid

Premiera Hyundaia IONIQ Hybrid miała miejsce w 2016 roku. Warto zauważyć, że model ten od początku był projektowany jako hybryda, w związku z tym nadwozie oraz platforma, od początku były dostosowywane do nowego napędu i nieco innego układu podzespołów. Dzięki czemu, umieszczone w części tylnej akumulatory, zajmują relatywnie niedużą przestrzeń bagażnika.

Pod maską znajduje się znany już z serii Kappa silnik 1.6 Gdi, o sprawności cieplnej na poziomie 40%. Silnik elektryczny zasilany jest przez baterie litowo-jonowe, na które firma daje 8 lat gwarancji, umożliwiają przejechanie nawet 280 km, bez potrzeby ładowania. Moc silnika elektrycznego wynosi 44 KM, zaś łączna moc obu silników wynosi 141 kM. Pierwsza hybryda Hyundia osiągał 185 km/h i jest całkiem oszczędna, ponieważ zużywa 4,3 l/100 km, co jest bardzo przyzwoitym wynikiem.

Ciekawe rozwiązanie może stanowić dwusprzęgłowa, sześciobiegowa skrzynia biegów, która została zastosowana do sprzężenia silnika elektrycznego ze spalinowym i zastąpiła system eCVT wykorzystany w Toyocie. Dzięki temu praca silnika jest znacznie cichsza i jest możliwość redukcji biegów przed zakrętami.

Od czasu swej premiery Hyundai IONIQ Hybrid, przeszedł kilka zmian i unowocześnień, oto jak wygląda najnowsza wersja tego samochodu.

Nowy IONIQ Hybrid

Pomimo kilku liftingów, na razie bez zmian pozostaje silnik o pojemności 1,6 działający w cyklu Aktinsona, ten sam, który był w premierowej wersji tego modelu. Taka sama pozostała również dwusprzęgłowa, sześciobiegowa skrzynia biegów. Moc silnika spalinowego w obu wersjach hybrydy wynosi 98 KM, zaś silnika elektrycznego, 44 KM dla IONIQ Hybrid oraz 61 KM dla wersji Plug-in Hybrid.

A co w nowym Hyundai IONIQ Hybrid zostało zmienione? Przede wszystkim wygląd. Obie wersje hybryd otrzymały nowy grill z siatkowym wypełnieniem. Największą zmianę można zaobserwować w wyglądzie świateł do jazdy dziennej oraz przednich i tylnych reflektorów LED. Dzięki temu samochód zyskał bardziej nowoczesny wygląd, a co ważniejsze zwiększyło się bezpieczeństwo jazdy w nocy.

W wewnątrz samochodu warto zwrócić uwagę na system multimediów i nawigacji, który otrzymał nowy większy panel dotykowy 10,25 cala, z możliwością podzielenia widoku na dwa ekrany. Dodatkowo umożliwia podłączenie kilku telefonów przez Bluetooth oraz zapewnia obsługę głosową w szczęściu językach.

SmartSense zwiększa bezpieczeństwo kierowcy i innych użytkowników drogi

Wszystkie samochody Hyundaia z serii IONIQ zostały wyposażone w specjalną technologię SmartSense. Jest to pakiet bezpieczeństwa, który obejmuje między innymi

Dodatkowo są jeszcze dostępne dodatkowe zabezpieczenia, takie jak:

Nowy IONIQ Hybrid to elegancki samochód o nowoczesnym wyglądzie i doskonałych parametrach, z systemami, które usprawnią oraz ułatwią jazdę każdemu kierowcy.

Exit mobile version