5-letnia gwarancja pierwszą „odsłoniętą kartą” nowej strategii Alfy Romeo w Polsce

Od 1 stycznia 2021 r. Alfa Romeo wprowadza 5-letnią Przedłużoną Gwarancję Maximum Care na wszystkie nowe samochody marki z limitem przebiegu do 200 tys. km. Program jest skierowany zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm, a gwarantem całej, 5-letniej ochrony pozostaje FCA Poland.

Marka Alfa Romeo wprowadza na nowe samochody 5-letnią Przedłużoną Gwarancję Maximum Care z limitem przebiegu do 200 tys. km. Gwarancja dotyczy wszystkich sprzedanych modeli na terenie Polski od początku stycznia 2021 r., niezależnie od roku produkcji i kanału sprzedaży, a więc skorzystają z niej wszyscy klienci indywidualni i biznesowi, w tym wynajmy długoterminowe oraz floty.

5-letnia gwarancja Maximum Care obejmuje 2-letnią gwarancję fabryczną oraz rozszerzoną 3-letnią ochronę serwisową na usterki elektryczne i mechaniczne. Ogromną zaletą oferowanej usługi jest fakt, że gwarantem w całym 5-letnim okresie pozostaje FCA Poland, zamiast zewnętrznego ubezpieczyciela pokrywającego koszty napraw. Rozwiązanie to w połączeniu z bardzo szerokim zakresem gwarancji daje klientowi poczucie większej pewności i bezpieczeństwa.

5-letnia ochrona serwisowa oferowana jest z wyjątkowo dużym przebiegiem sięgającym do 200 tys. km w całym okresie. Daje to średnio 40 tys. km rocznie, co w porównaniu ze statystycznym, rocznym przebiegiem samochodu osobowego w Polsce wynoszącym 20-25 tys. km zapewnia bardzo dużą swobodę w wykorzystaniu auta, również jako narzędzia pracy.

Powodem, dla którego marka zdecydowała się na ten ruch, jest chęć podkreślenia wysiłku włożonego przez Koncern w ostatnich latach w procesy związane z projektowaniem, wytwarzaniem i obsługą samochodów Alfy Romeo. Ich jakość została już wielokrotnie potwierdzona w rankingach oraz przez samych użytkowników. Fakt, że producent decyduje się na tak długi okres gwarancyjny z limitem przebiegu aż do 200 tys. km, świadczy o zdecydowaniu i pewności marki w zakresie jakości oferowanych produktów.

Rafał Grzanecki, dyrektor marki Alfa Romeo w Polsce, wskazał również na inny pozytywny fakt, który wynika z wprowadzenia przez markę z Mediolanu wydłużonej gwarancji – „Poza oczywistą poprawą oferty dla naszych klientów, jaką daje nam 5-letnia gwarancja, nie bez znaczenia jest również aspekt postrzegania i wyceny samochodów Alfy Romeo przez ekspertów rynku aut używanych. Dzięki 5-letniej gwarancji, klienci kupujący dziś modele Alfy Romeo będą mogli sprzedać je za klika lat za wyższą cenę, a osoby decydujące się na wynajem długoterminowy zapłacą niższe miesięczne raty – zapewni to poprawa tzw. wartości rezydualnej, czyli realnej wartości samochodu używanego, która dzięki wydłużonej gwarancji producenta wzrośnie, a w konsekwencji utrata wartości Alfy Romeo będzie znacząco niższa”.

5-letniej Przedłużonej Gwarancji Maximum Care podlega między innymi:

• silnik,

• układ kierowniczy,

• układ hamulcowy,

• układ BSG (Belt Start Generator)

• skrzynia biegów,

• układ klimatyzacji,

• systemy ochrony i bezpieczeństwa,

• układ trakcji elektrycznej,

• układ chłodzenia i zasilania paliwem,

• podzespoły elektryczne,

• przyrządy,

• przeniesienie napędu,

• zawieszenie,

• multimedia.

Usługa Maximum Care obejmuje:

• pełny koszt części, materiałów i robocizny niezbędnych do wykonania napraw,

• obsługę i naprawę na terenie Europy oraz w kilku państwach ościennych (szczegóły u Dealerów),

• zabezpieczenie przed inflacją, wzrostem cen części, materiałów, robocizny i podatku VAT,

• ważność w całej sieci serwisowej FCA marki Alfa Romeo,

• gwarancję stosowania oryginalnych części zamiennych.

Wyłączenia:

• przeglądy i obsługa okresowa,

• części zużywające się i eksploatacyjne,

• elementy blacharskie i lakiernicze (pełen wykaz wyłączeń jest podany w Ogólnych Warunkach Maximum Care).

Ponadto Wydłużona Gwarancja umożliwia zakup pakietu odnawiającego fabryczne usługi Assistance w okresie dodatkowej ochrony tj. po pierwszych 2 latach, które obejmują naprawę pojazdu na drodze, samochód zastępczy, hotel, kontynuację podróży/powrót do domu, holowanie oraz całodobową informację przez wszystkie dni w roku, lub Assistance Light, które zapewnia pomoc na drodze i holowanie.

Warunki gwarancji dotyczące ochrony nadwozia nie ulegają zmianie i wynoszą 3 lata na powłokę lakierniczą oraz 8 lat na perforację blach w wyniku korozji.

Do dyspozycji wszystkich klientów Alfy Romeo jest zawsze infolinia 24h/365 pod numerem 00 800 2532 0000 (00 800 Alfa 0000), gdzie konsultanci służą pomocą i odpowiedzą na pytania dotyczące ich samochodu.