![5 cech, które wyróżniają Corollę 5 cech, które wyróżniają Corollę](https://mototon.pl/wp-content/uploads/2021/10/corolla-678x381.jpg)
Toyota Corolla stała się hitem polskiego rynku. Od początku roku sięgnęło po nią ponad 12 tysięcy kierowców. Czy to dużo? To aż 5 procent całego polskiego rynku samochodów osobowych, zajęte przez tylko jeden model! Na pytanie, co przyciąga polskich klientów do kompaktowej Toyoty, mamy gotowych kilka oczywistych odpowiedzi. Wystarczy wymienić nowoczesność i bardzo dobre właściwości jezdne Corolli nowej generacji, napęd hybrydowy, bogate wyposażenie, a także niezawodność i niskie koszty eksploatacji hybryd Toyoty oraz renomę marki. Ale czy to wszystko? Sprawdzamy, co jeszcze ciekawego ma do zaoferowania najpopularniejszy samochód w Polsce.
![](https://mototon.pl/wp-content/uploads/2021/10/toyota_corolla_gr_sport_50-1024x683.jpg)
Dwa napędy hybrydowe do wyboru
O wyjątkowości Corolli w dużej mierze decyduje jej gama napędowa. Nie znajdzimy tu diesla, a silniki benzynowe są tylko dwa – turbodoładowany 1.2 o mocy 116 KM dla hatchbacka i TS Kombi lub wolnossący 1.5 125 KM dla sedana.
Za to wybór napędów hybrydowych, z których słynie Toyota, jest niespotykany na europejskim rynku. Obejmuje bardzo dynamiczny układ Hybrid Dynamic Force oparty na silniku 2.0, którego łączna moc 184 KM rozpędza Corollę hatchback do setki w 7,9 s, a Corollę TS Kombi w 8,1 s. Tak duża moc nie oznacza jednak dużego spalania. Zarówno hatchback jak i TS Kombi potrzebuje wg WLTP od 4,7–5,6 l/100 km paliwa, w zależności od wersji wyposażenia, a więc masy auta.
Mistrzem oszczędności jest natomiast układ hybrydowy z silnikiem 1.8, który we współpracy z motorem elektrycznym generuje 122 KM mocy. Jest to najbardziej popularny napęd Corolli, dostępny dla wszystkich trzech wersji nadwozia. Corolla z tym napędem potrzebuje od 4,4–5,2 l/100 km, a rozpędza się do setki w 10,9 s (w wersji hatchback).
![](https://mototon.pl/wp-content/uploads/2021/10/toyota_corolla_gr_sport_26-1024x682.jpg)
Otwierany i uchylany dach panoramiczny
Panoramiczne, szklane dachy dają dużo przyjemności, szczególnie podczas jazdy w pięknych okolicach, na przykład w lesie czy w górach. Corolla w wersji hatchback i TS Kombi nie tylko daje szansę podziwiania otoczenia dzięki dużej szklanej powierzchni dachu, ale także możliwość otwierania i uchylania okna nad głowami.
Panoramiczny dach składa się z dwóch szklanych paneli, z których przedni jest przesuwny, co umożliwia otwarcie okna dachowego na długości 272 mm. Konstruktorzy Toyoty pamiętali jednak o tym, że otwarcie każdego okna podczas jazdy zwiększa hałas we wnętrzu. Dlatego przy otwieranym szklanym dachu zamontowano siatkowy deflektor. Co więcej, panoramiczny dach jest wyposażony w elektrycznie sterowaną roletę, zasłaniającą światło.
Szklany otwierany dach jest dostępny jako opcja dla najwyższej wersji wyposażenia Executive, w której znajdziemy takie udogodnienia jak kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników z efektem trójwymiarowości, inteligentny kluczyk czy system monitorowania martwego pola i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.
Nagłośnienie JBL
System nagłośnienia Premium Audio JBL to luksus, na który można sobie pozwolić przy zakupie Corolli hatchback lub TS Kombi w najwyższej wersji Executive. Został specjalnie dostosowany do warunków akustycznych panujących w kabinie Corolli. Opiera się na zestawie 8 głośników, w tym ikonicznych tweeterów JBL, czyli wysokotonowych głośników tubowych zintegrowanych z przednimi słupkami. System wykorzystuje technologię Clari-Fi™, która w czasie rzeczywistym uzupełnia częstotliwości utracone w wyniku kompresji plików muzycznych lub podczas streamingu plików muzycznych. To pozwala przywrócić jakość dźwięku tak blisko oryginału, jak to możliwe.
![](https://mototon.pl/wp-content/uploads/2021/10/corolla_trek_akcesoria_9-1024x683.jpg)
Corolla TS Kombi TREK
Marka TREK jest zapewne dobrze znana kibicom kolarstwa i pasjonatom jazdy na rowerze. Jest to światowej klasy producent rowerów oraz sponsor kobiecej i męskiej drużyny kolarskiej Trek-Segafredo, startujących w międzynarodowych wyścigach na całym świecie. Corolla TREK powstała z myślą o osobach i rodzinach ceniących aktywny wypoczynek.
Ta specjalna wersja Corolli TS Kombi ma o 20 mm większy prześwit, listwy boczne w dolnej części nadwozia, osłony podwozia z przodu i z tyłu oraz specjalnie opracowane, szlifowane 17-calowe felgi aluminiowe. Jej wyposażenie obejmuje także przyciemniane tylne szyby, światła przeciwmgielne i przednie światła LED, a we wnętrzu 7-calowy ekran dotykowy, specjalne dwukolorowe obicia foteli oraz elementy dekoracyjne przypominające drewno. Na progach drzwi i na klapie bagażnika jest widoczne logo TREK. Tak przygotowany samochód warto doposażyć w bagażnik dachowy z uchwytami na rowery lub boksem bagażowym.
![](https://mototon.pl/wp-content/uploads/2021/10/toyota_corolla_gr_sport_49-1024x685.jpg)
System aktywnego zawieszenia AVS
System aktywnego zawieszenia pojazdu AVS o dynamicznie regulowanej charakterystyce amortyzatorów to nie jest coś, co łatwo będzie nam znaleźć w popularnych samochodach kompaktowych na rynku. W Corolli też nie jest on oczywiście standardem, ale to akurat żadna ujma, bo zwykle AVS znajdziemy raczej w rasowych sportowych samochodach, jak choćby Toyota GR Supra.
O system AVS można wzbogacić specjalną wersję GR Sport, która wnosi do gamy Corolli sportowy sznyt wyczynowego teamu Toyota Gazoo Racing. Zespół ten reprezentuje Toyotę w najważniejszych światowych zmaganiach rajdowych i wyścigowych, jak choćby w WRC, Rajdzie Dakar, wyścigu Le Mans 24H czy WEC.
AVS steruje siłą amortyzacji przy wszystkich czterech kołach, podnosząc komfort zawieszenia i poprawiając właściwości jezdne, dzięki zwiększeniu precyzji układu kierowniczego i ograniczeniu wychyleń samochodu w zakrętach. Co więcej, AVS współpracuje z systemem Drive Mode Select, dostosowując siłę tłumienia amortyzatorów do wybranego trybu jazdy. Dzięki temu kierowca może sam wybrać odpowiadający mu balans między sportowym prowadzeniem a komfortem.
AVS jest dostępny dla Corolli hatchback i TS Kombi. Wersja GR Sport jest oferowana także dla Corolli Sedan, która różni się tylko kilkoma szczegółami od Corolli GR Sport z pozostałymi dwoma rodzajami nadwozia.