Już 10 egzemplarzy modelu LC 500, najnowszego coupé Lexusa, znalazło nabywców w Polsce. Aż pięć samochodów trafi do klientów w Krakowie, jedno auto zostanie przekazane w ręce nabywcy z Gdańska. To dowód ogromnego zaufania klientów do japońskiej marki, którzy zdecydowali się kupić samochód jeszcze przed jego rynkową premierą. Dopiero w ostatnich dniach sierpnia auto pojawiło się na specjalnych pokazach w salonach Lexusa w Polsce. Po kraju krąży bowiem pierwszy egzemplarz tego wyjątkowego, sportowego samochodu.
Pierwszy, demonstracyjny egzemplarz Lexusa LC 500, który trafił do naszego kraju zaprezentowano 19 sierpnia w salonie tej marki w Krakowie. Dzień później trafił do Warszawy, gdzie był prezentowany u trzech dilerów marki: Lexus Warszawa-Wola, Lexus Warszawa-Puławska i Lexus Warszawa-Żerań. Następnie 23 sierpnia samochód pokazano w salonie Lexus Trójmiasto i właśnie stamtąd pochodzą nasze zdjęcia. To jeden z pierwszych salonów w Polsce, w których sprzedano ten model.
– Za kilka miesięcy na ulicach Gdańska będzie można zobaczyć Lexusa LC 500 w kolorze niebieskim. Z wolnossącym, benzynowym silnikiem V8 o mocy 477 KM i w najbogatszej wersji wyposażenia – mówi Krzysztof Walder, dyrektor salonu Lexus Trójmiasto.
Zakupione w Gdańsku auto to kompletnie wyposażona wersja Suerturismo. Na jej pokładzie znalazły się m. in. 13-głośnikowy system audio Mark Levinson, dyferencjał o ograniczonym poślizgu (LSD) oraz układ skrętnych kół tylnej osi (DRS). Samochód zostanie wydany najprawdopodobniej w czerwcu 2017 roku.
– Do końca roku w Trójmieście planujemy sprzedać około 5 egzemplarzy Lexusa LC. Ten samochód ma potencjał, by stać się popularniejszym, niż model RC. Wyróżnia się też na tle propozycji konkurencyjnych marek premium – dodał Krzysztof Walder.
Pierwszy w Polsce, demonstracyjny egzemplarz Lexusa LC 500 prosto z Trójmiasta pojechał do Szczecina, gdzie można go było oglądać w środę (24.08). Auto pojawi się jeszcze w salonach Lexus Poznań (czwartek 25.08), Lexus Wrocław (piątek 26.08), Lexus Katowice (sobota 27.08) i Lexus Łódź (niedziela 28.08).
Lexus LC to flagowy model firmy, którego zadaniem jest budowanie silnego obrazu marki jako dostawcy samochodów, które zapewniają maksimum komfortu, niezawodności i bezpieczeństwa, a przy tym oferują niezrównaną przyjemność jazdy i imponują wyjątkowym stylem.
Model LC powstał jako urzeczywistnienie idei wyrażonej w zaprezentowanym cztery lata temu w Detroit samochodzie koncepcyjnym LF-LC (Lexus Future Luxury Coupe). Firma nie planowała jego komercyjnej kontynuacji, jednak pozytywne przyjęcie przez prasę, klientów i entuzjastów było tak silne, że już po sześciu miesiącach od pokazu podjęto decyzję o rozpoczęciu prac nad modelem seryjnym. W ciągu trzech i pół roku od tej decyzji inżynierowie i projektanci Lexusa stworzyli zupełnie nową platformę, wyposażoną w nowy zespół napędowy.
Szereg elementów zaprojektowano od podstaw, by zachować założenia projektowe. Przykładem może być pokrywa silnika, osadzona tuż nad krawędzią przednich kół, co wymagało skonstruowania całkowicie nowego przedniego zawieszenia. Aby zminimalizować masę samochodu, zewnętrzną część drzwi wykonano z aluminium, a wewnętrzną z kompozytów, zbrojonych włóknem węglowym.
Pod maską może się znaleźć sprawdzony w większych, sportowych Lexusach RC F i GS F 5-litrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 477 KM i maksymalnym momencie obrotowym 389 Nm, zapewniającym przyspieszenie do 100 km/h w czasie poniżej 4,5 s. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem nowej, 10-biegowej przekładni automatycznej – pierwszej tego rodzaju w luksusowym aucie sportowym, której sprzęgło hydrokinetyczne jest najmniejszym z zastosowanych dotąd w samochodach Lexusa. Mniejsze wymiary oznaczają mniejszą masę i mniejsze opory.
Konstrukcję samochodu dopracowano w najdrobniejszych szczegółach, by uzyskać doskonałe własności jezdne, maksymalne osiągi, ergonomię, wrażenia z jazdy i optymalny rozkład mas między przodem i tyłem (52 do 48 proc.). Charakterystyczne, przednie i boczne wloty powietrza poprawiają aerodynamikę – ich obecność zmniejsza zawirowania powietrza i pomaga ustabilizować koła przy dużych prędkościach. Silnik zaopatrzono w aktywny wydech, dzięki któremu LC 500 zyskał agresywne brzmienie. Reflektory LED wyposażono w najmniejsze stosowane w motoryzacji, a przy tym bardzo skuteczne diody.
Lexus LC trafi do salonów sprzedaży wiosną przyszłego roku. Oprócz modelu LC 500, wyposażonego w tradycyjny silnik V8, oferowany będzie również Lexus LC 500h, napędzany nową, hybrydową jednostką Multi Stage Hybrid System, dysponującą 3,5-litrowym silnikiem V6, sprzężonym z jednostką elektryczną o mocy 360 KM i maksymalnym momencie 348 Nm.
Najnowszy Lexus przyjechał do Polski w ramach sześciomiesięcznego tournée po ponad 25 krajach całej Europy. Samochód był już prezentowany na wystawie motoryzacyjnej w stolicy Hiszpanii, odwiedził Amsterdam, uczestniczył w prologu 24-godzinnego wyścigu na niemieckim torze Nürburgring i wziął udział w kultowym brytyjskim Festiwalu Prędkości w Goodwood.
Prezentowany model jest egzemplarzem przedprodukcyjnym. Produkcja seryjna rozpocznie się w marcu 2017 roku, a oficjalna sprzedaż – dwa miesiące później.