Wizyta w serwisie może być pełna sportowych emocji i niezapomnianych wrażeń. Tak dzieje się w chwili, gdy zamiast pić kawę i czytać gazetę w poczekalni – można się sprawdzić w konkursie ekojazdy, a przy okazji wygrać weekend za kierownicą zatankowanego pod korek, najnowszego hybrydowego Priusa IV generacji. Taki konkurs dla klientów swojego serwisu przygotowała Toyota Żerań.
Każdy, kto od 1 lipca do 30 września przyjedzie swoim autem na przegląd lub naprawę do serwisu tego dealera Toyoty, może spędzić czas oczekiwania na swoje auto za kierownicą hybrydowego Aurisa HSD i zmierzyć się w konkursie „Jazda o kropelce”, którego zwycięzcą zostanie kierowca z najniższym wynikiem spalania.
Do pokonania jest trasa, licząca 12 km, wiodąca drogami Białołęki i Targówka. Konkursowy przejazd odbywa się w asyście pracownika salonu. By było trudniej, kierowca nie może korzystać z nawigacji. Jak na prawdziwym rajdzie o kropelce – musi posługiwać się roadbookiem, na którym zaznaczono trasę przejazdu, ze zdjęciami charakterystycznych punktów orientacyjnych.
Wzorem legendarnego, brytyjskiego programu Top Gear – w części serwisowej umieszczono magnetyczną tablicę, do której przypinane są paski z wynikami. Do tej pory w konkursie wzięło udział kilkunastu klientów. Najlepszy do tej pory zawodnik osiągnął wynik 2,8 l/100 km. Na kolejnych pozycjach uplasowały się osoby z wynikami 3,0 i 3,1 l/100 km. Napęd hybrydowy daje ogromne możliwości oszczędzania. Trzeba tylko wiedzieć jak z niego efektywnie korzystać i właśnie do tego chce zachęcić swoich klientów ekipa Toyoty Żerań.
Znakomity wynik 2,8 l/100 km wciąż można jeszcze poprawić, bo akcja trwa do końca września. Nagrodą dla zdobywcy pierwszego miejsca jest najnowszy Prius IV generacji z pełnym bakiem na weekend. Drugie miejsce zostanie rozlosowane pośród wszystkich uczestników konkursu. Nagrodą jest weekend za kierownicą zatankowanego, hybrydowego Yarisa HSD.
– Chcemy zaproponować naszym Klientom jazdę samochodami hybrydowymi, by przekonali się, że taki samochód może naprawdę bardzo mało palić, a każdy jest w stanie osiągnąć za jego kierownicą dobry wynik – mówi Dominika Pyzlak z salonu Toyota Żerań.
Toyota Auris HSD jest rynkowym bestsellerem Toyoty. Wersja hybrydowa stanowi ponad 50 proc. sprzedaży tego modelu. Ten praktyczny w codziennym użytkowaniu, kompaktowy samochód wyposażono w napęd hybrydowy, składający się z silnika elektrycznego i benzynowej jednostki o pojemności 1.8 l o łącznej mocy 136 KM. Pomimo sporej mocy, według danych katalogowych zużywa średnio 3,5 l/100 km i – jak pokazują pierwsze wyniki konkursu – w jeździe miejskiej stać go na jeszcze lepszy wynik. Stało się to możliwe, dzięki specjalnej konstrukcji jednostki benzynowej, która może pracować w oszczędnym cyklu Atkinsona oraz jednostce elektrycznej, umożliwiającej jazdę do prędkości 50km/h, wyłącznie na prądzie z akumulatorów.
Toyotę Prius IV generacji można nazwać najnowocześniejszym na rynku narzędziem do oszczędzania paliwa. Temu celowi podporządkowano całą konstrukcję auta, zbudowanego na nowej platformie TNGA. Nie tylko nadwozie, ale również podwozie tego modelu dopracowano pod względem aerodynamicznym. Projektantom Priusa udało się znacznie zmniejszyć opór powietrza podczas jazdy, co przyczynia się do wyjątkowo niskiego zużycia paliwa: 3,3 l/100 km. Przyczyn należy także szukać w podwoziu i konstrukcji zespołu napędowego. Oprócz gładkich osłon, podwozie zaopatrzono w specjalne „płetwy”, stabilizujące przepływ powietrza, co pozwoliło udoskonalić aerodynamikę samochodu i doprowadzić współczynnik oporu Cx do rekordowo niskiej wartości 0,24. Prius IV osiąga o 15 proc. lepszy wynik, niż w poprzednim modelu. Osiągnięto go nie tylko za sprawą dopracowanej aerodynamiki, ale też zaprojektowanego od podstaw nowego napędu hybrydowego IV generacji. Sprawność cieplna silnika benzynowego 1.8 została podniesiona do 40 proc. To wynik nieosiągalny dla żadnego osobowego auta seryjnego z konwencjonalnym napędem. Silnik elektryczny jest mniejszy i lżejszy, a przekładnia napędowa generuje niższe opory. Podobnie jak poprzednik, Prius czwartej generacji wykorzystuje benzynowy silnik VVT-i, pracujący w oszczędnym cyklu Atkinsona, sprzężony z silnikiem elektrycznym. Cały zestaw generuje moc 122 KM. Podczas rozegranego w tym roku w Krakowie Toyota Economy Race, najlepsza załoga uzyskała za kierownicą tego auta zaledwie 2,6 l/100 km.
Toyota Yaris HSD z ceną 63 900 zł jest najtańszym samochodem hybrydowym na polskim rynku. W tej cenie otrzymujemy 5-drzwiowe auto, przyzwoite wyposażenie i spalanie w mieście, określane przez producenta na poziomie 3,1 l/100 km. Układ napędowy składa się z 1,5-litrowego silnika benzynowego oraz jednostki elektrycznej o łącznej mocy 100 KM. Już podstawowa wersja ma w wyposażeniu systemy wspomagające kierowcę, lampy halogenowe, projektorowe światła główne, kurtyny powietrzne i poduszkę kolanową kierowcy oraz dwustrefową klimatyzację.