Jeep® Gladiator 2020: najbardziej wszechstronny, wyjątkowo funkcjonalny i przyjemny w prowadzeniu pick-up wyróżniający się autentycznym designem Jeepa zaprezentowany po raz pierwszy w Europie na Camp Jeep IT 2019.
Europejscy Klienci będą mieli pierwszą okazję, aby poznać nowego Jeepa® Gladiatora podczas Camp Jeep® 2019 roku – corocznego zjazdu wszystkich wielbicieli i entuzjastów marki Jeep oraz najważniejszej imprezy w kalendarzu Jeep Owners Group (JOG) – który odbędzie się w San Martino di Castrozza, w samym sercu Dolomitów w dniach od 12 do 14 lipca 2019 r.
Nowy Jeep® Gladiator bazuje na bogatym dziedzictwie wytrzymałych, niezawodnych pickupów Jeepa oferujących wyjątkowe połączenie solidnego pojazdu użytkowego, autentycznego designu Jeepa, większego poczucie wolności podczas jazdy z otwartą przestrzenią nad głową, funkcjonalnych rozwiązań i wszechstronności, zaawansowanych jednostek napędowych o zwiększonej wydajności oraz nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i intuicyjnej technologii.
Pierwszy pick-up Jeepa pochodzi z 1947 roku, kiedy to Willys Overland wprowadził na rynek jednotonowego pick-upa z napędem na cztery koła bazującego na CJ-2A, a następnie kilka innych modeli pickupów, w tym FC-150/170 (1957-1965) , Jeepa Gladiatora/J Series (1963-1987), Jeepa CJ-8 Scrambler (1981-1985) i Jeepa Comanche (1986-1992). Dzisiaj, po 27 latach, marka Jeep powraca do segmentu pickupów, oferując wyjątkową propozycję, wielozadaniowy pojazd typu „open-air” przyjemny w prowadzeniu, oferujący legendarne możliwości terenowe i zaawansowane funkcje technologiczne w połączeniu z dodatkową swobodą i elastycznością do przewodu narzędzi i ładunków, dzięki 152-centymetrowej stalowej skrzyni ładunkowej.
Jedyny w swoim rodzaju, nowy Jeep Gladiator oferuje niezrównane możliwości, dzięki najlepszym w swojej klasie parametrom ładowności i holowania 4 x 4, gwarantując niezwykłą dynamikę jazdy szosowej i bezpieczeństwo pasażerów. Jego legendarne zdolności terenowe zapewniają systemy Command-Trac i Rock-Trac, osie Dana trzeciej generacji, elektroniczna blokada przedniej i tylnej osi Tru-Lock, mechanizm różnicowemu o ograniczonym poślizgu Trac-Lok, elektronicznie rozłączany przedni stabilizator poprzeczny oraz 33″ opony terenowe.
Produkowany w Toledo w stanie Ohio, nowy Jeep Gladiator 2020 jest dostępny w następujących wersjach wyposażenia: Sport, Sport S, Overland i Rubicon. Samochód pojawi się w salonach sprzedaży Jeep na Bliskim Wschodzie w pierwszej połowie 2020 r., a w Europie zostanie wprowadzony na rynek do końca przyszłego roku.
Nowoczesny, autentyczny design Jeepa.
Nowy Jeep Gladiator może poszczycić solidnym, wyróżniającym się designem, który jest natychmiast rozpoznawalny dzięki tradycyjnym akcentom stylistycznym Jeepa.
Zespół projektantów Jeepa zatrzymał legendarny siedmioszczelinowy grill, znany z Wranglera, poszerzając jednakże odstęp między szczelinami w celu dodatkowego wlotu powietrza, aby wspomóc zwiększone możliwości holowania. Górna część kratki w kształcie trapezu jest delikatnie cofnięta, aby poprawić aerodynamikę.
Wersje wyposażenia Gladiator Overland i Rubicon oferują LED-owe reflektory i światła przeciwmgielne, które dają jasne białe światło i nadają Gladiatorowi nowoczesny wygląd.
Z tyłu, tradycyjne kwadratowe światła są wykonane w technologii LED i podkreślają szeroką klapę pokrywy tylnej, umożliwiającej niczym niezakłócony załadunek na ogromną pakę. Tylna klapa jest amortyzowana i blokowana w trzech pozycjach, a ładunek jest zabezpieczony dzięki elektrycznemu zamkowi tylnej klapy.
Podczas projektowania skrzyni ładunkowej Gladiatora skupiono się głównie na funkcjonalności i wszechstronności. System oświetlenia under-rail, opcjonalne zewnętrzne źródło zasilania (230V) i solidne, wbudowane mocowania zapewniają trwałość i wszechstronność. System zarządzania ładunkiem Trail Rail umożliwia łatwy dostęp do przedmiotów umieszczonych w strefie bagażowej i zapewnia dodatkowe opcje składowania i zabezpieczenia ładunku.
Podłoga skrzyni ładunkowej może być opcjonalnie polakierowana wytrzymałym lakierem, przegroda skrzyni ładunkowej i miękka osłona skrzyni ładunkowej zapewniają jeszcze więcej opcji odpowiedniego zabezpieczenia ładunku. Wersja Gladiator Rubicon jest wyposażona w osłonę skrzyni ładunkowej i wbudowane progi ochronne skrzyni ładunkowej.
Dzięki czterem śrubom umieszczonym w górnej części ramy można w szybki i prosty sposób złożyć przednią szybę. Pałąk górny łączy słupki A i pozostaje na miejscu nawet po złożeniu przedniej szyby. Dzięki temu lusterko wsteczne pozostaje na swoim miejscu nawet po złożeniu przedniej szyby.
Lekkie i wytrzymałe aluminiowe drzwi są łatwe do demontażu za pomocą klucza z końcówką Torx (rozmiar końcówki jest wytłoczony bezpośrednio na zawiasach). Zestaw narzędzi z niezbędnymi końcówkami Torx do zdejmowania drzwi i opuszczania przedniej szyby znajduje się w standardowym wyposażeniu.
Modele Gladiator Overland i Rubicon są dostępne z modułowym, prostym w obsłudze twardym dachem w kolorze nadwozia złożonym z 3 elementów, zapewniającym wyjątkowy i ekskluzywny wygląd, oraz z czarnym, trzyczęściowym, twardym dachem, dostępnym w wersji Rubicon, oferującym jeszcze więcej opcji jazdy pod gołym niebem. Dwa panele Freedom i zmodyfikowane zatrzaski umożliwiają szybsze zdejmowanie i zakładanie twardego dachu.
Dzięki różnym rozwiązaniom przedniej szyby i dachów model oferuje Klientom wybór spośród licznych możliwych konfiguracji.
Autentyczny design wnętrza oferuje najlepsze funkcje i technologie.
Wnętrze nowego Jeepa Gladiatora łączy w sobie autentyczny styl, wszechstronność, komfort oraz intuicyjną obsługę, dzięki zastosowaniu w kabinie wysokiej jakości materiałów i wykończenia.
Inspirowana dziedzictwem marki centralna konsola ma prostą, dopracowaną formę, którą uzupełnia poziomy design deski rozdzielczej i specjalne wykończenie zależnie od wybranego modelu. Przyciski sterowania, w tym pokrętła do regulacji klimatyzacji i głośności radia, sterowanie przyciskiem Engine Stop Start (ESS) oraz złącza ładowania i porty USB są specjalnie wyprofilowane, aby zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogli szybko i łatwo je odnaleźć.
Konsola centralna posiada ekran dotykowy o przekątnej 7″ lub 8,4″ z systemem Uconnect czwartej generacji. Zestaw wskaźników wyposażony jest w 3,5″ lub 7″ wyświetlacz LED (TFT). Siedmiocalowy kolorowy wyświetlacz LED umożliwia kierowcy skonfigurowanie informacji na ponad 100 sposobów, oferując łatwiejszy dostęp podczas jazdy i jest standardem w wersji Overland i Rubicon.
Tylne fotele oferują największą przestrzeń na nogi w swoim segmencie, a dzięki unikalnemu rozwiązaniu, można zablokować je, aby zapewnić bezpieczną przestrzeń bagażową za oparciem siedzenia. Tylne fotele można złożyć na płasko, aby uzyskać dostęp do przestrzeni ładunkowej i zapewnić więcej miejsca do przewożenia większych przedmiotów. Nowy model posiada liczne sprytne rozwiązania ułatwiające przewożenie ładunków, w tym pojemne kieszenie z siatki rozciągające się na całej długości drzwi i liczne schowki na telefon. Siedzisko foteli tylnych można podnieść, umożliwiając dostęp do dodatkowego schowka pod siedzeniem. Dostępny na zamówienie zamykany schowek oferuje dodatkowe miejsce, kiedy podróżujemy ze zdjętym dachem lub zdjętymi drzwiami.
Nowy Jeep Gladiator wyróżnia się wszechstronnością i funkcjami przyjaznymi dla użytkownika.
Przednia kamera, idealna do jazdy terenowej, dostępna wyłącznie w modelu Gladiator Rubicon, pozwala łatwo zauważyć przeszkody na drodze. Przednia kamera umieszczona jest za środkową szczeliną grilla przedniego Gladiatora i uruchamiana za pomocą systemu Off-road Pages. Montowana po raz pierwszy w modelu Jeep przednia kamera uzupełnia dostępne już systemy, zwiększając bezpieczeństwo podczas jazdy w terenie. Kamera posiada wiele ciekawych funkcji, między innymi funkcję samooczyszczania zapewniająca utrzymanie jej w czystości nawet po pokonaniu najbardziej ekstremalnych szlaków off-roadowych.
Wśród opcji dostępnych dla systemu audio na uwagę zasługują subwoofer i bezprzewodowe głośniki umieszczone za tylnym siedzeniem, które umożliwiają klientom zabrać ze sobą muzykę, gdy dotrą do celu, niezależnie od tego, czy ich wyprawa kończy się na plaży, czy trwa dalej na ekstremalnych szlakach terenowych. Oświetlenie LED na panelach tylnych podświetla schowek i stację dokującą głośnika bezprzewodowego.
Zaawansowane układy napędowe.
Nowy Jeep Gladiator oferuje niezawodny 3,6-litrowy silnik Pentastar V-6- dostępny tylko na rynkach poza Europą, w tym na Bliskim Wschodzie – oraz nowy 3,0-litrowy silnik EcoDiesel V-6, który będzie jedyną opcją silnikową oferowaną w Europie.
Amerykański silnik Pentastar V-6 o pojemności 3,6 litra, wyposażony w system Engine Stop-Start (ESS) rozwija moc 285KM oraz moment obrotowy 347 Nm. Został zaprojektowany, aby zapewnić szeroki zakres momentu obrotowego, uzyskać jak najkorzystniejszy przebieg momentu już na niskich obrotach – niezbędnymi podczas pokonywania ekstremalnych tras off-roadowych.
3-litrowy silnik EcoDiesel będzie dostępny we wszystkich Gladiatorach w Europie. Silnik będzie rozwijał moc 260 KM i moment obrotowy równy 600 Nm i wyposażony będzie w system Stop-Start (ESS). Silnik EcoDiesel V-6 został zaprojektowany i wyprodukowany przez FCA EMEA i wyposażony jest w zaawansowaną technologicznie turbosprężarkę z łożyskiem o niskim współczynniku tarcia, zaprojektowanymi, by zapewnić jak najlepsze osiągi na niskich obrotach.
Nowy Jeep Gladiator oferuje ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów, która pozwala samochodowi zoptymalizować moc silnika na trasach off-roadowych, zachowując jednak płynne i efektywne rozwijanie mocy przy prędkościach autostradowych. Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów dostępna jest do wszystkich wersji nowego Jeepa Gladiatora.
Średnich rozmiarów pick-up z najlepszymi możliwościami off-roadowymi w historii.
Jeep Gladiator gwarantuje legendarne możliwości off-roadowe, dzięki dwóm zaawansowanym systemom napędu 4×4. Montowany w standardzie w wersjach wyposażenia Sport i Overland, system 4×4 Command-Trac ma dwubiegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1, oś przednią i tylną Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji z przełożeniem 3,73.
W wersji wyposażenia Rubicon natomiast,
system 4×4 Rock-Trac wyposażony jest w przednie i tylne osie Dana 44
trzeciej generacji z przełożeniem redukcyjnym „4LO” równym 4:1.
Modele Rubicon oferują ponadto wyższy poziom artykulacji oraz całkowity
skok zawieszenia, dzięki elektronicznie rozłączanemu stabilizatorowi
poprzecznemu, który stanowi wyjątek w tej kategorii samochodów. W
przypadku montowanej w standardzie ośmiostopniowej, automatycznej
skrzyni biegów Gladiator Rubicon ma maksymalne przełożenie redukcyjne
pełzające 77,2:1, dzięki czemu pokonanie jakiejkolwiek przeszkody staje
się dziecinnie proste.
Systemy Command-Trac i Rock-Trac
zapewniają stałe zarządzanie momentem obrotowym, gwarantując doskonałą
przyczepność również w nienajlepszych warunkach pogodowych.
Ponadto,
dostępny jako opcja w wersjach wyposażenia Sport i Overland, tylny
mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok zapewnia dodatkowy
moment obrotowy i przyczepność podczas śliskich, trudnych warunków,
takich jak jazda po piasku, żwirze, śniegu lub lodzie.
Wersje wyposażenia Sport, Overland i Rubicon Gladiatora mają znaczek Trail Rated, który potwierdza legendarne możliwości 4×4 wsparte takimi elementami wyposażenia jak:
- System napędu 4×4 Command-Trac o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1, dostępny w standardzie w wersjach wyposażenia Sport i Overland;
- System napędu 4×4 Rock-Trac z przełożeniem redukcyjnym „4LO” równym 4:1 oraz elektroniczne blokady mechanizmów różnicowych Tru-Lok, w standardzie w wersji wyposażenia Rubicon;
- Płyty osłonowe podwozia oraz haki holownicze z przodu i z tyłu;
- W standardzie, w wersji wyposażenia Rubicon, tylny stalowy zderzak ze stali typu heavy-duty oraz przedni zderzak, przygotowany do montażu wyciągarki z wyjmowanymi końcówkami zderzaka.
- Kąt natarcia 43,6°, kąt rampowy 20,3°, kąt zejścia 26° i prześwit 28,2 cm;
- Off-roadowe obręcze kół 17 cali dostępne na zamówienie; w wersji wyposażenia Rubicon, opony 32 cale w standardzie;
- Głębokość brodzenia 76 cm:
- Maksymalny uciąg 2,722 kg i maksymalna ładowność w 4×4 równa 725 kg.
Mocna konstrukcja body-on-frame u podstaw legendarnej wytrzymałości i wszechstronności pick-upów Jeepa.
Dzięki swojej konstrukcji na ramie „body-on-frame” oraz doskonałemu pięciowahaczowemu zawieszeniu, Gladiator zapewnia zarówno dynamikę jazdy, jak i bezpieczeństwa pasażerów.
Konstrukcja na ramie Gladiatora wykorzystuje niezwykle zaawansowane materiały i techniki inżynieryjne, by uzyskać efekt lekkości, a jednocześnie sztywności i wytrzymałości. W porównaniu do czterodrzwiowego Jeepa Wranglera, rama Gladiatora jest o 78,7 cm dłuższa, natomiast rozstaw osi jest większy o 49,2 cm; ta ostatnia cecha w połączeniu z umiejscowieniem skrzyni w pozycji cofniętej w stosunku do osi symetrii tylnej osi pozwala uzyskać lepsze rozłożenie masy oraz bardziej płynną jazdę podczas transportu załadunku. Układy przyśpieszenia, hamulców, zasilania i wydechowy zostały wydłużone w celu dostosowania ich do zmian pozwalających zaadoptować nową konstrukcję ramy dla najzwinniejszego w historii, pick-upa średnich rozmiarów.
Gladiator stosuje niezawodną, pięciowahaczową konfigurację zawieszenia. Sprężyny zostały tak wyregulowane, by uzyskać doskonałą równowagę pomiędzy jakością prowadzenia podczas spokojniejszej jazdy (z lub bez załadunku), a legendarnymi możliwościami off-roadowymi. Komfort jazdy, stabilność, jakość prowadzenia, ładowność i uciąg znacząco się poprawiły dzięki zaprojektowaniu amortyzacji, rozmieszczenia sztywnych punktów i podparcia karoserii.
Pełna gama standardowych i opcjonalnych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i ochrony.
Podczas projektowania nowego Jeepa Gladiatora nadrzędne znaczenie miało bezpieczeństwo i ochrona kierowcy i pasażerów. W związku z tym model oferuje całą gamę systemów z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony, w tym jako opcję system wykrywania martwego pola podczas zmiany pasa ruchu (Blind Spot Monitoring) oraz wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path Detection) jak również w off-roadową kamerę przednią, systemy ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd (Forward collision warning plus) i tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control) z funkcją Stop & Go, a w standardzie zapewnia tylną kamerę cofania Parkview z funkcją dynamicznej siatki, asystenta parkowania przodem i tyłem oraz system stabilizacji toru jazdy (ESC) z systemem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu.
Zaawansowany system UconnectTM czwartej generacji.
Nowy Jeep Gladiator oferuje dwa systemy UconnectTM – 7-calowy, i 8,4-calowy NAV, zapewniające kierowcom i pasażerom zaawansowane funkcje związane z komunikacją, rozrywką i nawigacją oraz kolorowy LED-owy wyświetlacz w zestawie wskaźników. UconnectTM 7,0 lub 8,4NAV obejmuje przyjazne użytkownikowi funkcjonalności, procesor o podwyższonej mocy, szybszy czas uruchomienia oraz ekrany dotykowe, na których można wyświetlać grafikę o wysokiej rozdzielczości z możliwością integracji ze smartfonem dzięki aplikacjom Apple CarPlay oraz Android Auto, by zapewnić zdalną obsługę telefonu, nawigacji i widomości.
Ponad 150 ekskluzywnych akcesoriów Jeep® Authentic Accessories powered by Mopar® dla nowego Gladiatora.
Mopar® – marka Grupy FCA działająca w zakresie produktów posprzedażnych i usług dla wszystkich samochodów Grupy – oferować będzie ponad 150 nowych lub zmodyfikowanych części Jeep Performance i akcesoriów służących do spersonalizowania najnowszego Jeepa Gladiatora. Produkty Mopar będą obejmować sportowe akcesoria do pick-upów, jak rolety bagażnika czy lakierowane poszycie do skrzyni załadunkowej, wyposażenie wpływające na osiągi typu podniesione zawieszenie, światła off-roadowe, progi ochronne, off-roadowe koła i jeszcze wiele innych części, specjalnie zaprojektowanych dla nowych Jeepów Gladiator.
Spersonalizowany przez Mopar Jeep Gladiator pokazuje potencjał personalizacji „open-air” najsprawniejszego w historii średniej wielkości pick-upa.
Na Camp Jeep zostaną zaprezentowane dwa Jeepy Gladiator w off-roadowej wersji wyposażenia Rubicon, wyposażone w 3,6-litrowy silnik Pentastar V-6, 285-konny silnik benzynowy oraz system napędu Rock-Trac 4×4 z przednią i tylną osią Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji.
Jeden z nich zaprezentowany zostanie w białym kolorze z twardym dachem w kolorze nadwozia, a drugi w czarnym kolorze z twardym dachem w kolorze nadwozia oraz w wyjątkowej personalizacji, specjalnie stworzonej na tę okazję przez Mopar.
Z gamy Jeep® Authentic Accessories, Mopar wybrał dla Gladiatora odpowiednie produkty, by od góry aż po sam dół pokazać funkcjonalność, personalizację i swobodę jazdy „open-air” za kierownicą nowego Jeepa Gladiatora Rubicon.
Swoboda jazdy open-air gwarantowana jest przez pasy mocujące, które zabezpieczają przednią szybę po opuszczeniu. Do skrzyni ładunkowej Gladiatora zamontowane są poprzeczne drążki, które dopasowane są do bagażnika na rower Mopar i sprzyjają aktywnemu trybowi życia. Aby zapewnić większą funkcjonalność, składane rampy załadunkowe gwarantują łatwy dostęp do skrzyni ładunkowej i tym samym do przewożonego załadunku i do sprzętu.
Wnętrze Jeepa Gladiatora wyposażone jest z przodu i z tyłu w uchwyty Mopar, zestaw pedałów, czarne nakładki ochronne na progi drzwi oraz maty podłogowe na każdą pogodę.