Civic Type R 2023 po liftingu i zmianach konstrukcyjnych zyskał lepsze osiągi, bardziej dynamiczny wygląd oraz dodatkowe rozwiązania w trosce o komfort użytkowników.
Nowości we wnętrzu
Wnętrze Civica Type R wyróżnia sportowa czerwień, lekkie fotele i sterowanie skoncentrowane na kierowcy, co jest charakterystyczne dla wszystkich wyczynowych modeli Hondy. W samochodzie dostępne są różne tryby jazdy, a także indywidualny tryb, który umożliwia kierowcy dostosowanie charakterystyki przepustnicy i układu kierowniczego. Dodatkowo, pokładowy rejestrator danych Honda Log R oferuje ulepszone monitorowanie i innowacyjną funkcję punktacji, co pomaga kierowcom w poprawianiu swoich wyników na torze. Civic Type R będzie oferowany w kilku wariantach kolorystycznych, takich jak Championship White, Rallye Red, Racing Blue Pearl, Crystal Black Pearl i Sonic Grey Pearl.
Ultimate Sports 2.0
Nowy model stworzono z myślą o zapewnieniu jeszcze większej radości z jazdy poprzez poprawę osiągów aerodynamicznych i zwiększenie siły docisku do nawierzchni. Wszystkie rozwiązania techniczne perfekcyjnie dopracowano, aby stworzyć „Ultimate Sports 2.0”. Samochód wyróżnia się na tle innych pojazdów dzięki eleganckim i stylowym liniom, które nadają mu bardziej agresywny charakter. Jest to doskonałe odzwierciedlenie sportowego, dynamicznego i uzależniającego charakteru.
Civic Type R jest o 7 mm niższy i 880 mm szerszy niż Civic e:HEV. Jest również o 33 mm niższy i 13 mm szerszy niż model poprzedniej generacji. Nowy, muskularny wygląd został osiągnięty dzięki wyeksponowaniu masywnych nadkolunoszących się ponad 19-calowymi, lekkimi i bardzo sztywnymi obręczami kół w kolorze matowej czerni. Unikalne obręcze Type R zostały wyposażone w opony Michelin Pilot Sport 4S 265/30 ZR/19 wykonane ze specjalnej mieszanki.
Civic Type R 2023 zmiany konstrukcyjne
W celu uzyskania idealnego wykończenia samochodu, inżynierowie Hondy skupili się na integracji poszczególnych elementów. W przypadku nowej Hondy Civic Type R, tylne nadkola zostały zintegrowane z nadwoziem. Pozwala to na uzyskanie gładkiej powierzchni, zapewniającej płynny przepływ powietrza wokół tyłu pojazdu. Z kolei wyprofilowanie łuku nadkola wyeliminowało niepożądane wahania ciśnienia wokół tylnych drzwi. Tylny dyfuzor oraz spojler minimalizuje zakłócenia w przepływie powietrza.
Przedni zderzak zaprojektowano tak, by jego forma wzmacniała aerodynamikę pojazdu. Jest to podobna konstrukcję do tej, którą zastosowano w Civiku e:HEV. Jednak w przypadku Type R, dolny wlot powietrza został poszerzony i podwyższony. Dzięki temu uzyskano efektywne schłodzenie intercoolera i zwiększenie przepływu powietrza do przednich hamulców.
Powierzchnia zderzaka zwiększyła się o 10%, w wyniku czego światła przeciwmgielne oraz ich obramowania zostały zmienione na ultra nowoczesne lampy.
Wloty, dyfuzor i spojler
W celu zapewnienia optymalnej temperatury 2-litrowej jednostki VTEC Turbo, zamontowano wloty na aluminiowej masce i przednim pasie. Zapewniają lepszy przepływ powietrza przez komorę silnika oraz docisk przedniej osi do nawierzchni.
Z kolei na tyle pojazdu umieszczono dyfuzor i spojler, które zwiększają siłę docisku tylnej osi i jednocześnie redukują opory powietrza. Nowy tylny spojler na odlewanych z aluminium wspornikach jest szerszy i niższy niż w poprzedniej generacji. To dodatkowo podkreśla elegancką linię dachu. Zoptymalizowano także pozycję skrzydła spojlera, co zwiększa siłę docisku i zmniejsza ogólny opór przepływu powietrza. Zamontowany na kompozytowej pokrywie bagażnika spojler, poprawia również widoczność w lusterku wstecznym.
Obręcze i opony Michelin
19-calowe obręcze kół zostały zoptymalizowane pod kątem konstrukcyjnym. Dzięki temu zapewniają maksymalne wykorzystanie osiągów opon Michelin o profilu 265/30 ZR19. Nowe obręcze są ewolucyjnym rozwinięciem kutych obręczy z poprzedniej wersji Limited Edition. Charakteryzują się ciągłością konstrukcji odwróconej obręczy. To zwiększa ich sztywność i stabilizuje nacisk na wewnętrzną ścianę opony podczas pokonywania zakrętów. Wizualnie obręcze sprawiają wrażenie większej średnicy.
Civic Type R 2023 kolorystyka
Wszystkie funkcjonalne elementy samochodu, takie jak przedni wlot powietrza, tylny dyfuzor i centralna część tylnego spojlera są wykończone w kolorze czarnym o wysokim połysku. Dostępne kolory lakieru nawiązują do wyścigowego rodowodu modelu. Gama kolorystyczna:
- Championship White,
- Rallye Red,
- Racing Blue Pearl,
- Crystal Black Pearl
- Sonic Grey Pearl.
Kokpit
Kokpit nowego Civica Type R zaprojektowano z myślą o kierowcy, aby sprzyjał emocjom i koncentracji podczas jazdy. Lekkie, nisko położone, sportowe fotele zapewniają wyjątkowe wsparcie i wygodę. Czerwone wykończenie dywaników i przednich foteli nawiązuje do tradycyjnych cech modelu Type R.
Jednym z najbardziej nietypowych elementów wnętrza jest graficzny wyświetlacz zespołu wskaźników przekazujący dane na temat efektywności jazdy. To wyjątkowe rozwiązanie sprawia, że wnętrze jest jeszcze bardziej dynamiczne i interesujące dla kierowcy.
Nowy Civic Type R zachowuje wysoki poziom komfortu, praktyczności i codziennej użyteczności, charakterystycznych dla standardowego Civica e:HEV. Pomimo sportowego charakteru model z 2023 roku jest doskonałym wyborem dla każdego kto ceni komfort jazdy. Kierowca ma do dyspozycji samochód, oferujący wyjątkową radość z jazdy i komfort użytkowania.